אירוע הענק, המאורגן ע"י "ארגון חומש תחילה", מועצה אזורית שומרון וועד מתיישבי השומרון, ייפתח בצעדה לצעירים ולצעירים ברוחם שתתחיל החל מהשעה 12:00 מהישוב שבי שומרון לתחנת הרכבת סבסטיה, ערש ההתיישבות בשומרון, שם יהנו הצועדים ממפגשים עם ראשוני ההתיישבות - אנשי "גוש אמונים" ומהפעלות וסרטי הדמיה מיוחדים של "מדרשת שומרון" על שומרון העתיקה, הר עיבל וחומש.



לאחר מכן תצאנה הסעות לחומש, שם יתקיים הפנינג לכל המשפחה עם מתנפחים והפעלות לילדים וייערכו סיורים מודרכים ברחבי הישוב שנעקר בגירוש לפני כשלול שנים וחצי.

בשעה 16:30 תערך עצרת המונים בהשתתפות שרים וחברי כנסת רבים מהסיעות השונות תחת הכותרת "חוזרים לחומש - מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך". מיד לאחר העצרת יתקיים מופע מיוחד של חיים דוד סרצ'יק ואריאל זילבר בניגוני מירון.

בשעה 18:00 תודלק משואת ענק - הגדולה ביותר בארץ - שתראה באזור השפלה, במעין מסר לתושבי כל מדינת ישראל על החשיבות האסטרגית האדירה של הקמת חומש מחדש ומסר של עוצמה לממשלת ישראל העומדת בפני לחצים ואיומים ממדינות העולם.



כזכור, האירוע הקודם שתוכנן להתקיים בחומש בחנוכה, נדחה עקב פרוץ מבצע "עופרת יצוקה" בעזה ביום שלפניו. ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ויו"ר ועד מתיישבי השומרון נענו לפניית הצבא ודחו את האירוע תוך הבטחה לקיים אירוע גדול ומשמעותי שיקרא לממשלה לחזור ולהקים את  ישובי צפון השומרון שנעקרו מחדש.



בחודשים האחרונים התבטאו שרים רבים, בהם סגן רוה"מ ושר הפנים יו"ר ש"ס אלי ישי, שר התקשורת משה כחלון, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, שר המדע פרופ' דניאל הרשקוביץ וכן חכ"ים רבים מהסיעות השונות בכנסת, בדבר הצורך לחזור ולהקים את חומש ושא-נור מחדש והתייבו לפעול לשם כך בממשלה הקרובה. זהו אירוע ההמונים הראשון המתקיים בחומש מאז הקמת הממשלה והוא נועד לפתוח את הפעילות הזאת בממשלה הלאומית החדשה.בארגון "חומש תחילה" קוראים לציבור להגיע בהמוניו לעצרת.



יוסי דגן מארגון "חומש תחילה" אמר הערב: "לאחר למעלה משנה וחצי של אחיזה ושהייה יהודית בחומש, לאחר שנה וחצי של לימוד תורה קבוע בישיבה במקון, לאחר שכלל הציבור בישראל התפקח מאשליות הגירוש והנסיגות כפי שבא לידי ביטוי בצורה שאיננה משתמעת לשני פנים בבחירות - נבוא כולנו להצדיע לצעירים  המיישבים את חומש שוב  במסירות ובהמדה למרות הפינויים והרדיפות ולחזק את ראש הממשלה והשרים לצאת בצעד האמיתי והנכון שיראה לעולם כולו ולאנשי השמאל הקיצוני המכוונים מבית את לחציו שמדינת ישראל משנה כיוון: הקמת חומש ושא-נור מחדש, שהממשלה החדשבה לא משלימה עם פשע הגירוש ומתקנת אותו במעשיה.האלפים שיעלו לחומש יאירו באור  בל"ג בעומר את חשכת הרפיון והלחצים ויחזקו את השרים וחברי הכנסת הפועלים לתיקון הטעות והחזרה לחומש ולשמירה על ארץ ישראל".



מהמטה המארגן מטעם הגופים השונים את האירוע נמסר כי ישנה חשיבות  גדולה להגעה לחומש ימים ספורים לפני יציאת ראש הממשלה לארצות הברית ואל מול הלחץ הבינלאומי על ממשלת ישראל. על פי הנסיון - אומרים במטה האירוע - הדרג המדיני סופר את מספר המשתתפים באירועים מסוג זה ולכן אנו קוראים לכולם להגיע ולהשפיע בחומש.