נשיא המדינה, שמעון פרס, יעניק לאפיפיור בנדיקטוס ה-16 "ננו-תנ"ך" בגודל גרגר חול אשר נחרט בטכניון. הטכניון הצליח להעלות גרסה מלאה ומנוקדת של התנ"ך בעברית על שטח של 0.5 מילימטר רבוע – הרבה פחות משטחו של ראש סיכה. נשיא המדינה, כאדם שהננו-טכנולוגיה קרובה לליבו, פנה לטכניון עם היוודע דבר ביקורו של האפיפיור וביקש מחוקריו להפיק בעבור האפיפיור תנ"ך שיוצר בטכנולוגיית ננו.

הננו-תנ"ך נחרט על משטח סיליקון מצופה בשכבת זהב דקיקה בעובי 20 ננו-מטר. תבנית הננו-תנ"ך יוצרה על ידי תוכנה מיוחדת שפותחה במסגרת הפרויקט, אשר מאפשרת לחרוט על פני המצע כל טקסט שהוא. במתנה מודבק ה"ננו-תנ"ך" על במה עשויה פרספקס שקוף, בגובה של סנטימטר אחד. היא ממוקמת על לוח מודפס, שחלקו העליון מהווה הסבר טכני, בעברית ובאנגלית ובחלקו התחתון הגדלה פי 10,000 של פסוקים א-י"ג בפרק א' של ספר "בראשית" כפי שצולמו באמצעות מיקרוסקופ אלקטרונים סורק.

המשטח כולו נתון בתיבת זכוכית, שבחלקה העליון מוטבעת זכוכית מגדלת. התיבה נמצאת במסגרת עץ הכרוכה בכריכת עור בסגנון ספר תנ"ך עתיק. בצד ימין שלה מופיעה הקדשת נשיא המדינה לאפיפיור.

בטכניון מציינים כי את הרעיון לכתוב את התנ"ך כולו על שטח הקטן מראש סיכה הוביל ופיתח ראש המכון לננוטכנולוגיה, פרופ' אורי סיון. הפרויקט נוהל על ידי הדוקטורנט אוהד זוהר מהמכון לננו-טכנולוגיה על שם ראסל ברי.

עוד מציינים בטכניון ואומרים כי המתנה הייחודית אותה יעניק הנשיא לאפיפיור כבר מעוררת  הד תקשורתי ברחבי העולם והתעניינות רבה בקרב חוגים מדעיים.