"כשאני שואל יהודי מניו יורק כמה בתי כנסת יש בעיר תל אביב הוא עונה 'אה, תל אביב היא עיר חילונית' וכשאני לוחץ הוא זורק מספר 30 או 50 לכל היותר", אומר רבה הראשי של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו בראיון ל"ג'רוזלם פוסט" ומגלה כי בעיר ישנם 544 בתי כנסת פעילים ובהן מניינים לשלוש תפילות ביום.

הרב לאו מציין כי מקור התפיסה המוטעית הוא בפער בין התדמית החילונית של העיר מול המציאות שבה הולך וגדל הקהל המחפש אחר תרבות יהודית. לדברי הרב, 400 אלף תושבי העיר תל אביב הם יותר דתיים מאשר עשויים אנשים לחשוב. בהתבסס על נתוני הצבעה, שעשויים לשקף באופן גס את דעות התושבים בנוגע לדת, מציין הרב כי 6 מתוך 31 חברי מועצת העיר משתייכים למפלגות דתיות.

על אף שיהודי דתי יכול לחיות כיום בעיר, מציין הרב לאו שלושה אתגרים הניצבים כעת - מחסור בבתי כנסת בשכונות החדשות, ירידה במספר הרבנים המכהנים בעיר, והעבודה שהעיר לא עושה מספיק כדי למנוע חילול שבת.

בתחילת שנת 2009 דיווחנו כי בשנתיים האחרונות נרשמה עלייה של קרוב ל-15% במס' בתי העסק שקיבלו תעודות כשרות מהרבנות בת"א. מסיכום שנת 2008 עולה כי  785 בעלי עסקים יש ברשותם תעודת כשרות לעומת שנת 2006 עם 707 בעלי עסקים עם תעודת הכשרות.

יו"ר המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי, אמר לערוץ 7 כי "זה לא סוד שלמעלה מ-70% מהציבור בישראל מקפידים על רמה כלשהיא של כשרות, עובדה שהוכחה ע"י סקרים מקצועיים".