עוד התפתחות בפרשה הסבוכה
עוד התפתחות בפרשה הסבוכה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה לשחרר את ארבעת העצורים בפרשת הרב ניר בן ארצי למעצר בית. העצורים מיכה בטיטו, שמואל שוקרון, שמעון קטורזה וצבי ויצמן ממושב תלמים חשודים בניסיון חטיפתו, כליאתו והוצאת כספים במרמה מהרב ניר בן ארצי. הערב נמסר כי מכתב האישום הוסר סעיף החטיפה.

נזכיר כי אתמול (ג') דיווח כתבנו משה פריאל כי בית משפט השלום בבאר שבע שחרר את הרב ניר בן ארצי מהמושב תלמים למעצר בית והאריך בשבעה ימים את מעצרם של הארבעה שהערב שוחררו למעצר בית. חשוד נוסף שוחרר אתמול בשל בעיה רפואית.

תעלומת פרשיית הרב ניר בן ארצי מעסיקה עד היום את תושבי היישוב תלמים, כמו גם את תושבי הדרום. חסידיו של הרב ניר בן ארצי טענו שכמה ממנהיגי הקהילה ניסו להשתלט עליה ועל כספיה, חטפו את מנהיגה הרוחני ניר בן ארצי לעיר טבריה והחזיקו אותו שם בבידוד במשך 3 שנים, תוך כדי ובמשך תקופה זו הוציאו כספים במרמה. בראש החשודים העיקריים עומד הרב שמואל שוקרון הטוען שחשף את קלונו של בן ארצי.

עמותת "תלמי גאולת עם ישראל" בראשותו של הרב בן ארצי מהווה עמוד התווך של קהילת בן ארצי במושב, ומחזיקה מפעל חסד, ישיבה גבוהה, מכון לחוזרים בתשובה, מכון להכשרת רבנים, מדרשה תורנית לנשים, גני ילדים ובית ספר. כמו כן גם ברחבי הארץ מחזיקה העמותה עוד 10 בתי מדרש. לעמותה נתרמו במהלך השנים מליוני שקלים ע"י בעלי הון המקורבים לבן ארצי.

העמותה הופעלה במשך השנים באמצעות מנהליה הרב שמואל שוקרון, שמעון קטורזה ומיכה בטיטו. משנת 2005 ועד לאוגוסט 2008 נעלם הרב בן ארצי באורח פתאומי מסיבות לא ברורות, מאוחר יותר עם איתורו של הרב בעיר טבריה, טען בן ארצי, כי מנהלי העמותה ובעלי השליטה בכספים העלימו אותו לדירה בטבריה, כלאו אותו בתנאים גרועים והורו לחסידיו הוראות בשמו, כמו כן הכריחו אותו לפברק מכתב שתוכנו עד היום לא פורסם, אולם על פי מקורות שונים, במכתב הוא מייחס לכאורה לעצמו הפרעות נפשיות.