יום ירושלים לא פחות חשוב מיום העצמאות
יום ירושלים לא פחות חשוב מיום העצמאות

מכון ארץ חמדה מיסודו של הרב שאול ישראלי עורך מחר דינר גדול לקראת יום ירושלים הדינר נערך שנים רבות ביוזמתו של הרב ישראלי שרצה לחזק את יום ירושלים והמסורת נמשכת עד היום הזה.

ראש מכון ארץ חמדה, הרב יוסף כרמל, אומר לערוץ 7 כי לרב ישראלי זצ"ל היה חשוב מאוד להוסיף תוכן כדי שהיום הזה יקבל את מקומו הראוי "יום ירושלים לא פחות חשוב מיום העצמאות ולכן הוא רצה שנעשה סעודה חגיגית ביום הזה. ביום ירושלים צריך להודות לקב"ה שזיכה אותנו לחזור לאותו מקום שהוא מרכז עם ישראל, המרכז הרוחני שלנו, המקום בו השכינה שורה באופן קבוע. שנים רבות לא שלטנו בירושלים ועכשיו אפשר לבוא לכל המקומות הקדושים ולהתפלל וצריך להודות על כך. ירושלים היא גם המרכז הלאומי של ארץ ישראל, וגם בזמן בית המקדש היו מסביב לבית המקדש מוסדות ריבונייים ומשפטיים של היהודים, כך שאין סיבה להודות גם היום על כך שירושלים היא גם המרכז הלאומי של ארץ ישראל".

מכון ארץ חמדה מכשיר תלמידי חכמים רבים ועד היום הוציא עשרות דיינים "מכון ארץ חמדה מכשיר את גדולי התורה של המגזר הדתי לאומי לדור הבא, מדובר לאו דווקא על דיינים אלא גם על ראשי ישיבות גדולי תורה, רבנים חשובים שבין השאר מקבלים כושר לדיינות במכון, מי שעובר את המבחנים זה סימן שהוא השקיע, התכניות שלנו הן 7-8 שנים, 12 שעות לימודים ביום, התלמידים ממלאים את כרסם בש"ס ופוסקים ולומדים גם את מה שכתוב בשלחן ערוך החמישי, עד כה יש לנו למעלה ממאה בוגרים שעברו את המבחנים בהצלחה".

הרב כרמל מאשר את השמועות כי הוא קיבל הצעה לכהן כרבה הראשי האשכנזי של ירושלים "היתה קבוצה של גדולי תורה שפנו אלי ועניתי להם שאני לא מעוניין, לדעתי רק מי שלא מעוניין להיות רב ראשי בירושלים ראוי להיות הרב של העיר הזאת, מי שמוכן לקבל את התפקיד בענווה ולא מתוך רצון לשררה יוכל לכהן בתפקיד הרם הזה".

יום ירושלים בערוץ 7: