רבנים ידונו בדרכי הפעולה
רבנים ידונו בדרכי הפעולה

בעקבות כוונותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו לפנות מאחזים ברחבי יהודה ושומרון תתכנס הערב בגבעת אסף, הסמוכה לבית אל ההנהגה הרוחנית של הציונות הדתית, בראשות הרב דב ליאור, הרב זלמן מלמד, הרב יעקב יוסף ועוד. הרבנים ידונו ויקבלו החלטות באשר לדרכי ההתמודדות עם כוונת הממשלה, בין היתר, עקב שאלות של קצינים וחיילים רבים על האופן בו עליהם לנהוג בעת פקודה על פינוי.

מארגני האירוע מדגישים כי לכנס החירום מוזמנים כל רבני הציונות הדתית, בקרב חברי הכנסת הוזמנו ח"כי האיחוד הלאומי, ש"ס, וכל נאמני א"י בקואליציה.

"נתניהו מתכוון בקרוב לפנות 26 מאחזים ולהשליך לרחוב 2000 יהודים המתגוררים בהם כ-8 שנים, בהם מאות רבות של ילדים שנולדו בהם. נקבל החלטות בעניין", הוסיפו המארגנים.

כוחות משטרה וצבא בליווי שוטרי יס"מ ודחפורים הגיעו לפנות בוקר למאחז מצפה אביחי הסמוך לקריית ארבע. הכוחות הרסו את מבנה המגורים הנמצא במקום ואת האוהל שהוקם בחוות פדרמן ההרוסה, הסמוכה אף היא לקריית ארבע.

מ'נוער למען ארץ ישראל' נמסר כי המבנה במצפה אביחי יוקם מחדש והציבור מוזמן היום בערב (ד') לחנוכת המבנה. עוד נמסר כי המבנה ייחנך במעמד רבנים ואישי ציבור.