עופר גמליאל מלווה בשוטרים
עופר גמליאל מלווה בשוטרים
יו"ר המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, תוקף את התנהלות המשטרה בפרשת ביקורו של האסיר עופר גמליאל אצל בנו הפצוע מתקיפת המחבל בבת עין.



קדמן קובע כי הליווי המאסיבי של שוטרים שגדשו את החדר בו פגש גמליאל את בנו הפצוע היה מעשה חסר רגישות שבהחלט יתכן ופגע באופן רגשי בילד השרוי במצב גופני ונפשי קשה.



כזכור יאיר, בנו של עופר גמליאל, נפצע במהלך מסע הרצח של המחבל שביצע את פיגוע הגרזן בישוב בת עין. לאחר סירוב של השב"ס לאפשר לאב לבקר את בנו התקבל אישור אך הביקור הותר אך ורק בנוכחות שוטרים וסוהרים רבים.



התנהלות המשטרה ושב"ס זכתה לביקורת חריפה שכן גם ברגעים הקשים של האב מול בנו הפצוע לא איפשרו הסוהרים לגמליאל פרטיות מתבקשת. כעת, כאמור, מצטרף לביקורת גם יו"ר המועצה לשלום הילד, ד"ר קדמן.



במכתב ששיגר לרב גונדר בני קניאק, נציב שירות בתי הסוהר, קובע קדמן כי "עם כל ההבנה שיש לנו לצורכי הביטחון והאבטחה, לא יכול להיות שלא נמצאה דרך להבטיח צרכים אלה מבלי שהליווי הכבד שהתלווה לאסיר יכנס עמו לחדר (ממנו אין מוצא) ויהיה נוכח במהלך הפגישה הלא קלה של האב עם בנו הפצוע, על רקע כל מה שעבר על ילד צעיר כזה".



עוד מוסיף קדמן וקובע כי בהחלט ניתן להבין את טענתם של בני המשפחה על השפעתה הקשה של נוכחות השוטרים והסוהרים בפגישה שכזו. לדבריו בהחלטת הליווי שאינה אלא גילוי של חוסר רגישות פגע השב"ס גם ברצון הטוב שהוביל להחלטה לקיים את הביקור.



בהמשך מכתבו מבקש ד"ר קדמן מנציב השב"ס לשקול היענות לבקשה לשחרר את עופר גמליאל לפגישות עתידיות עם בנו ובכך להקל על הבן את הליך ההחלמה. לדבריו על רקע הטראומה של ילד שעברה על ילד בן שבע שמחבל ניסה לרוצץ את גולגלתו, ועל רקע הטראומה של אחיו של יאיר בני התשע והעשר שראו את התקיפה של אחיהם, הרי שכעת, כאשר הוא מחלים מהניתוח שעבר "ניתן להבין את הצורך שלהם ואת בקשת המשפחה הנתמכת על ידי אנשי מקצוע מיומנים לאפשר פגישות בין האב לילדים, כדי להקל על הטראומה שהילדים עברו ועל הסיכונים לסינדרום של פוסט טראומה עמו יצטרכו הילדים להתמודד".