צינור ביוב המשמש למיגון בניצן
צינור ביוב המשמש למיגון בניצןפלאש 90

לקראת תרגיל פיקוד העורף המתקיים היום שלח יו"ר מזכירות קטיף, שלמה רבינוביץ, מכתב למפקד פיקוד העורף, האלוף יאיר גולן בו הוא מתריע על היעדר מרחבים מוגנים למתיישבי גוש קטיף.

בפתח המכתב כתב  רבינוביץ, כי "בעת ביצוע תרגיל רחב היקף בו פורסם בתקשורת שלכולם יש פתרונות מיגון, ברצוני להתריע שוב – לאחר מספר פעמים - על היעדר מיגון לתושבים במתחמים הזמניים במזרח לכיש".

הוא מסביר כי מדובר על מושב שקף – גרעין מרשם וגרעין חרוב וכן באמציה – קהילת קטיף. לדבריו, במתחמים אלו מתגוררים בקרוונים ובקרווילות, שקירותיהם אינם יכולים לתת הגנה מפני טילים ורסיסי רקטות. "מובן שהבעייה קיימת גם בבתי הכנסת, מועדונים, גני הילדים, במקומות ציבוריים ובתחנות ההסעה", הדגיש.

הוא מזכיר כי בעת מבצע עופרת יצוקה קיבלו התושבים הנחיות של פיקוד העורף לעשות שימוש בעת הצורך במרחבים מוגנים שאינם בהישג ידם. "שמענו קריאות שונות בנושא גם שלך, לא להיות שאננים, להיכנס למרחבים המוגנים כשיש אזעקה ולציית להוראות צה"ל, שכן מדובר בהצלת חיים", הוא ואמר ומבהיר את האבסורד שבהוראות פיקוד העורף למפונים , "קיבלנו הנחיות מגוחכות כגון שיש לשכב על הרצפה במקרה של אזעקת "צבע אדום". קיבלנו הוראות להיכנס למרחבים מוגנים תוך פחות מדקה, אך אין לנו מרחבים מוגנים...בשלב מסוים, קיבלנו הנחייה, שיש להימנע משהייה בחוץ ולשהות ככל הניתן במבנים בסמוך למרחב המוגן".

"התקבלו הוראות בדבר אי פעילות מוסדות חינוך במתחמים שלנו ושהילדים צריכים להישאר בבתים. התושבים אינם מבינים מה פשר הוראה זו, שהרי כאמור, בבתים ובסביבתם אין כל מיגון".

"גם היום קיבלנו הנחיות בדבר שיתוף פעולה ולתרגל את הכניסה למרחבים מוגנים", אומר רבינוביץ ומציין, "אינני חושב שיש הרבה מה להוסיף. רק אציין, שמדובר בבעייה המשותפת לאלפי מתיישבי גוש קטיף הפזורים באתרים הזמניים".