מכירים מקרוב את המאחזים
מכירים מקרוב את המאחזיםצילום: רבקה ריבק

כ-150 איש מרחבי הארץ סיירו אתמול (ג') בארץ המאחזים שביהודה, במטרה להכיר מקרוב את המאחזים ולעזור בעת הצורך.

הסיור החל במאחז אביגיל הסמוך ליישוב מעון בדרום הר חברון. אביגיל הוא יישוב לכל דבר עם משפחות הגרות בבתי קבע, עם בית כנסת, פארק שעשועים ועוד. משתתפי הסיור נטעו עצים ושמעו הסברים על המקום.

הסיור המשיך למאחז "חזון דוד" אשר בקרית ארבע חברון. תפילת מנחה התקיימה בבית הכנסת שנהרס כבר 40 פעם ונבנה כל פעם מחדש. משתתפי הסיור תלו שלטים גדולים האומרים: "הכור האיראני לא במאחז. ברק! תקוף במקום הנכון!", "הרחבה כנגד החרבה" (הגר"א)".

מחזון דוד נסעו המשתתפים לחוות פדרמן המשתקמת לאחר הרס החווה על ידי כוחות הביטחון בחורף. משפחת פדרמן מתגוררת באוהל בחווה. הסיור עבר על יד מצפה אביחי (גבעה 18) שהוקמה על שם אביחי לוי שנרצח ע"י בית חגי. חבריו מהישיבה התיכונית בקרית ארבע הקימו מצפה על שמו ולפני כחודשיים החלו לגור בגבעה כשבעה בני נוער אשר הם הכוח החלוץ המכין את הגבעה לקליטת שלוש משפחות.

יו"ר ארגון נשים בירוק, נדיה מטר, מספרת כי "בדרך למעלה רחבעם ראינו על הגבעות שעד לא מזמן היו שוממות, את השלטים של ארגונים בינלאומיים המזרימים לערבים מיליוני דולרים כדי שאלו יוכלו לגזול מאתנו את אדמות המדינה ולהשתלט עליהם ע"י עיבוד הקרקע והפיכתה לשטח חקלאי ערבי- להזכיר לנו שהמאבק הוא על הקרקע, על הארץ".

במעלה רחבעם הסמוך נוקדים וכפר אלדד בו גרים עשרות מבוגרים וילדים, משפחות ורווקים, דיבר ח"כ מיכאל בן ארי ואמר כי "במקום תרגילי עורף, יש לעבות, לבנות, להרחיב ולהתרחב בכל מרחבי ארץ ישראל- זאת ההגנה הטובה ביותר מפני פצצה אטומית וטילים למיניהם".

הרב שמעון גולן, חבר לשכת הרבנות אפרת, אמר כי "תושבי המאחזים הם אלו המחזקים אותנו ונתן דבר תורה על החשיבות העליונה של המאבק על ארץ ישראל".

הרב עוזיה שרבף, ראש כולל שלהבת בחברון אמר כי "על המנהיגים לפעול ולא להתקפל, על המתיישבים להעיר ולעורר את האחרים למעשה ההתיישבותי".

אליקים העצני, ממייסדי ההתיישבות המתחדשת ביהודה ושומרון אמר כי :חשוב מאד להגיע למשמרת המחאה שתתקיים היום (ד') מול הקונסוליה האמריקנית, לאמר לאובמה לא! אתה לא יכול לגעת בארץ ישראל".

דני חלמיש, תושב מעלה רחבעם, סיפר על מעלה רחבעם , על הקשר למקום ועל כך שבכל מצב ובכל מקרה, הם שם כי זו ארץ ישראל. הסיור עמד בסימן – כן! כן להתיישבות! כן לארץ ישראל!

מטר מציינת כי בהמשך לסיור המחאה היום מול  הקונסוליה האמריקאית תעמוד בסימן- לא! אובמה אינך יכול! ארץ ישראל שלנו מדורי דורות לנצח נצחים!