ריבלין: לא צריך לספק לאובמה הסבריםטנא סמואל, אלון מורה

שלושה ימים לפני נאומו של ראש הממשלה באוניברסיטת בר אילן, אמר היום יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, בסיור בעלי שבמטה בנימין, כי ראש הממשלה צריך להיצמד לאמת שלו שעליה גדל. ריבלין אמר כי "ראש הממשלה צריך לומר רק את מה שהוא מאמין בו, ולומר לאמריקנים - כפי שהם ביקשו - את האמת. אני חושב שכאשר ראש הממשלה מדבר על הסדר, הוא באמת רוצה להגיע להסדר. אני לא בטוח שראש הממשלה מאמין בשתי מדינות לשני עמים". 

לדבריו של ריבלין צריך קודם כל לפתור את הסכסוך הישראלי-ערבי, ולאחר מכן לעבור לסוגיה הפלסטינית.

לדברי ריבלין, "לא צריך לחשוד בכשרים. נתניהו בא מבית טוב שמאמין בזכותנו על ארץ ישראל. ראש הממשלה צריך לדאוג שנוכל לקיים שיחות ומשא-ומתן, על מנת שסוף סוף נוכל לסיים את הסכסוך שמביא לצער גדול. יחד עם זאת, נתניהו זוכר שהסכסוך הוא קודם כל סכסוך ישראלי-ערבי, שהתוצאה היא הבעיה הפלסטינית - שהיא באה על ראשם של הפלסטינים כתוצאה מהסכסוך. קודם כל צריך לפתור את הסכסוך הישראלי-ערבי. כאשר נפתור אותו ונהיה בטוחים שהכול יכול לבוא על מקומו בשלום ומדינות ערב מכירות בנו ובקיומנו, גם נוכל לראות איך אנחנו חיים יחד עם ערביי ארץ-ישראל בלי שנסכן את קיומה של ארץ-ישראל". 

ריבלין נפגש גם עם תושבים באחת ההתנחלויות ואמר: "יש לנו זכות לבנות כאן. אני מסתייג מהאמירה של גידול טבעי. אני חושב שהמונח 'גידול טבעי' הוא אפולוגטי ולא עמדה עקרונית. אנחנו יושבים באזורים האלו מתוך אמונה בצדקת דרכנו וגם משום שאנחנו רואים באזורים הללו חגורת ביטחון של מדינת ישראל".

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, אמר לריבלין: "אנו מצפים שההתיישבות תזכה לתנופה ותחוש שחש מהפך שלטוני שרואה חשיבות וערך בהתיישבות בכל חלקי הארץ".

בביקורו הגיע יו"ר הכנסת לביתה של תמר אשרף בשכונת היובל שבעלי ונטע עץ יחד עם ילדי התלמוד תורה ביישוב. בביקור השתתפו גם יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, וח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי).

יו"ר הכנסת ביקר גם ביישוב אלון מורה ובישיבת ההסדר במקום, כשהוא מלווה בראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, וברב אליקים לבנון, רב היישוב וראש הישיבה, והתקבל בריקודים ובשירת "שבו בנים לגבולם" על ידי מאות תלמידי הישיבה.

ראש המועצה גרשון מסיקה קרא לרה"מ לומר בגלוי ובכנות לנשיא ארה"ב כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל כי כך כתוב בתורה ולכן נתיישב בה ונבנה אותה. יו"ר הכנסת אמר כי "בזמנים של לחצים קשים כדאי לבוא לשומרון ולהתחזק בריקודים".

לאחר קבלת הפנים בישיבת אלון מורה והפגישה עם ראש המועצה נטע ריבלין עץ במצפה הצופה אל צפון השומרון.