ח"כ אמנון כהן
ח"כ אמנון כהןפלאש 90

חבר הכנסת אמנון כהן, איש ש"ס, סבור שנתניהו לא יפתיע בנאומו הערב באוניברסיטת בר אילן, וכי לנוכח ניסיון העבר אין בידיו ברירה אלא לקבוע שאין פרטנר וכי ישראל נתנה וויתרה רבות במרוצת השנים האחרונות, אך נוכחה לראות שאין כל מענה חיובי בעבר השני.



"ההנהגה שלנו נפגשה עם ראש הממשלה ביום שישי הבהירה את העמדות שלנו וראש הממשלה קשוב לעמדות השותפות הקואליציוניות שלו", אומר חבר הכנסת כהן המציין כי במקביל לעמדותיהן של השותפות הקואליציוניות "צריך לשמור על היחסים הטובים עם האמריקאים והאירופים".



עם זאת הוא אינו סבור כי על מפלגתו להקריב משהו מעקרונותיה למען אותם יחסים טובים עם ארצות הברית. "אין מה להקריב. כמדינה נתנו יותר מדי לצד השני – מחוות שונות, שחרור אסירים, חבל עזה שנתנו חד צדדית בניגוד לעמדת התנועה שלנו ולעמדת הרב עובדיה שקבע שזה יהיה אסון. עשינו יותר מדי ללא מענה מהצד השני שבמקום לבנות אתרי תיירות ותעשייה הפך את המקומות לחורבן ולבסיס ירי לעבר אזרחים חפים מפשע. נתנו נשק למרות שזה היה מאוד מסוכן עבורנו".



לנוכח ניסיון זה של העבר סבור כהן כי כעת "צריך לעמוד על שלנו, לדרוש מהפלשתינאים להילחם בטרור, לייצר הנהגה, לחדול מההסתה, לשנות את ספרי הלימוד, לדרוש הכרה בנו".



"כל ממשלות ישראל ניסו את הכול. זכור לנו אהוד ברק שנתן הכול כדי לבדוק עד לאן הם מוכנים אבל הם לא רצו. בתחושתי הם לא רוצים שום הסדר. הם רוצים לראות אותנו בתוך הים", מוסיף ח"כ כהן.



עוד מציין כהן ואומר כי "לא ניתן לוותר על הגידול הטבעי בהתנחלויות. יש על כך הסכמות עם קודמו של אובמה".



לסיכומם של דברים מעריך חבר הכנסת כהן כי נתניהו לא יפתיע ויחזור בנאומו על מתווה 'יתנו יקבלו לא יתנו לא יקבלו'.



"ראש הממשלה מכיר את עמדותיהם של השותפים הקואליציוניים. הוא נועץ עם מומחים ואנשי רוח, ולהערכתי הוא ילך בין הטיפות", הוא אומר.