מדרשת הגולן בחיספין
מדרשת הגולן בחיספיןאתר המדרשה

עמותת "במעגלי צדק" תקיים בתחילת החודש הבא את כנס י"ז בתמוז לראשונה בצפון הארץ. כבר 5 שנים שעמותת "במעגלי צדק" מקיימת כנסים בימי צום, מתוך חשיבה שעל פי מסורת ישראל ימים אלו מיועדים לימי חשבון נפש פרטי וקולקטיבי. 

כנסים אלו הפכו להיות מסורת בירושלים ואלפי אנשים משתתפים בהם מדי שנה. השנה, יארח את כנס י"ז בתמוז - המרכז לזהות יהודית-ישראלית בגולן וישתתפו בו שורה ארוכה של דוברים המגיעים מרקעים שונים - דתיים וחילוניים, אנשי רוח ואנשי מעשה, ועוד.



בין השאר ישתתפו בו הרב יגאל אריאל, יו"ר עמותת מדרשת הגולן, הרב דוד ביגמן, ראש ישיבת מעלה גלבוע, ד"ר מיכה גודמן, ראש מדרשת עין-פרת, העיתונאית רותי סיני, הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה ומראשי רבני צהר, שרי ריבקין, מייסדת ומנכ"ל עמותת ידיד, ואבי זעירא, מנהל מכון שיטים. הכנס יכלול מושבים בנושאים מגוונים כגון: המשבר הכלכלי כהזדמנות לתיקון חברתי, יוזמה המחוללת שינוי, פערים בחינוך, על תיירות ונגישות, והשפעת התקשורת על נושאים חברתיים.

עמותת "במעגלי-צדק" נוסדה בשנת 2004 על ידי מספר פעילים חברתיים מתוך רצון לקדם בנייתה של חברת מופת מוסרית, ציונית ויהודית. העמותה הוקמה מתוך אמונה כי למסורת ישראל, יש מטען ייחודי בעל חשיבות רבה לגיבוש המדיניות החברתית כלכלית של מדינת ישראל וקביעת סדרי העדיפויות וסולם הערכים שלה.

שניים מהפרויקטים המובילים של העמותה הם פרויקט "התו החברתי" במסגרתו מוענקת תעודה לעסקים העומדים בדרישות של זכויות עובדים וגישה לאנשים עם מוגבלויות ופרויקט מאבק נגד עושק עובדי הקבלן. עד היום הצטרפו350  בתי עסק לפרויקט "התו החברתי" ו-"במעגלי צדק" הגיעה למאות בתי ספר תיכונים ברחבי הארץ ול-15,000 בני נוער במסגרות חינוכיות שונות.

בין נושאי הפעילויות: מעגל השנה היהודי, מעגל החיים, מושגים ביהדות, זהות יהודית ישראלית, ערכים ודילמות ערכיות, נושאים שבין אדם לחברו, ארון הספרים היהודי, בר ובת מצווה ועוד.

על שיתוף הפעולה שנוצר עם 'במעגלי צדק', מספר אופיר בן אילוז, מנהל המרכז: "המרכז לזהות יהודית-ישראלית, מקיים בכל שנה מספר ימי עיון לציבור הרחב. השנה, החלטנו ליזום כנס שיעסוק בנושא של  צדק חברתי. ראינו לנכון לקיים את הכנס בי"ז בתמוז, בגלל אופיו המיוחד של יום זה, והמסרים החברתיים החשובים שהוא נושא בתוכו. החיבור ל"במעגלי צדק", היה חיבור טבעי ואני שמח שהם נענו להזמנה לקיים את הכנס שלהם אצלנו".

דייה גינזבורג מנכ"לית עמותת "במעגלי צדק" אמרה לערוץ 7 "ראינו לנכון לקיים את הכנס השנה בצפון כדי להיחשף לקהלי יעד חדשים ואנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם המרכז לזהות היהודית שמאפשר לנו להרחיב את מעגלי העשייה החברתית באזור הצפון."    

הכנס יתקיים בי"ז בתמוז במדרשת הגולן, חספין, רמת הגולן.