הפגת החרדים
הפגת החרדים

מאות חרדים שוב יצאו לרחובות על מנת להיאבק בהחלטה של העירייה להמשיך לפתוח חניון בשבת. כמה מאלפי המפגינים החרדים מנסים לחסום בגופם את התנועה לכיוון שער יפו, אך השוטרים מפנים אותם מהכביש. כביש בר אילן נסגר לתנועה לאחר שהמפגינים זרקו אבנים על מכוניות. כוחות יס"מ זורמים לאזור.

רבני העדה החרדית החליטו כי בהפגנות הערב יקחו חלק רק אברכים ומבוגרים - הכניסה לילדים הפעם אסורה.

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר היום "ההתפרעויות, הבריונות והגידופים כלפי השוטרים - כולל שימוש במילים "נאצים" ו"בני תערובת" לשוטרים דתיים - חושפים את אופיו של המאבק החרדי". אומר ח"כ הורוביץ, "בהובלתם של רבנים יוצאים חרדים בירושלים להלחם כנגד החופש של הציבור הירושלמי ושל כל הציבור החופשי בישראל".



ח"כ הורוביץ קורא לראש העיר ולרשויות אכיפת החוק "לא להיכנע לאלימות ולסחטנות, ולהבהיר לחרדים כי לא הם מנהלים את הבירה ואת המדינה. ירושלים חייבת להישאר עיר פתוחה וחופשית. ברקת הלך לקראתם של החרדים כאשר החליט לפתוח את חניון קרתא במקום את חניון ספרא, אך גם זה לא מספיק עבורם. התשובה לאלימות החרדית היא המוני ישראלים הפוקדים את ירושלים בסופי השבוע, מבלים בה ונהנים ממנה, כפי שהיה בסוף השבוע האחרון".

בסיור פאבים שערך ברחבי הבירה השבוע שב ברקת והבטיח כי חניון קרתא יהיה פתוח בשבתות. מוקדם יותר פורסם כי ללשכת ראש העיר הגיעו מכתבים המאיימים על חייו.

בשבת שעברה הגיעו אלפים לרחוב בר אילן כדי לקחת חלק בעצרת ההמונים שתוכננה במחאה על פתיחת החניון. במוצאי שבת נפצע קשה נער לאחר שנפל מגדר ברחוב שבטי ישראל.