הפרקליטות: שי סימון דרס את מיטל אהרונסון

על פי כתב האישום המתוקן, הנהיגה ברכב הפוגע בעת הדריסה תיוחס לשי סימון, ואילו שלום ימיני יואשם כמבצע בצוותא של העבירות.

עוזי ברוך , י"ג בתמוז תשס"ט

מיטל אהרונסון ז"ל
מיטל אהרונסון ז"ל

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום לבית-המשפט המחוזי בקשה לתקן את כתב-האישום בפרשת דריסתה למוות של מיטל אהרונסון ז"ל ופציעתה הקשה של חברתה, מלי יזדי, שאירעה ברחוב אבן גבירול בתל-אביב ב-17 באוקטובר 2008 לפנות בוקר.

על פי כתב האישום המתוקן, הנהיגה ברכב הפוגע בעת הדריסה תיוחס לשי סימון, ואילו שלום ימיני יואשם כמבצע בצוותא של העבירות מתוקף ישיבתו במושב ליד הנהג.

במשפט נאשמים ימיני וסימון, והוא מצוי כעת בשלבים מתקדמים, בפני השופט צבי גורפינקל בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב. הסתיימה הבאת הראיות מטעם הפרקליטות, ובימים אלה נשמעת עדותו של שי סימון.

מעובדות כתב האישום עולה כי כ-15 דקות לפני הדריסה, נעצר ג'יפ טויוטה לנד-קרוזר ביציאה מנמל תל-אביב בביקורת משטרתית לנהגים שיכורים. בעל הרכב, ויקטור לביא, הורד מן הרכב והתבקש למסור דגימת נשיפה. עמו ברכב היו שני חבריו, שלום ימיני ושי סימון.

השניים ירדו אחרי לביא מהרכב, הסתודדו ביניהם, והחליטו להסתלק מן המקום עם רכבו של לביא. שי סימון נכנס למושב הנהג ואילו שלום ימיני התיישב במושב לצדו, והרכב עזב את הנמל. כשתי דקות לאחר מכן הבחינו השוטרות בנמל תל-אביב, כי הרכב הסתלק מן המקום ודיווחו על כך בקשר המשטרתי.

כ-15 דקות לאחר מכן, בצומת הרחובות אבן גבירול וצייטלין בתל-אביב, דרס הרכב למוות את מיטל אהרונסון ז"ל ופצע קשות את חברתה מלי יזדי, כשבאותה עת נמצאו ברכב שי סימון ושלום ימיני. השניים היו שיכורים על פי דבריהם. הרכב נסע במהירות גבוהה מן המותר, חצה צומת ברמזור אדום, ופגע בבנות בעת שחצו מעבר חצייה באור ירוק. מייד לאחר הדריסה, הגביר הרכב את המהירות וברח מהמקום, תוך הפקרת השתיים על הכביש. הרכב ננטש כקילומטר ממקום דריסה, לאחר שנוקו ממנו טביעות האצבע. שי סימון נעצר בביתו למחרת, ושלום ימיני הסגיר את עצמו לאחר יומיים.

השאלה המרכזית שהתעוררה במהלך החקירה ולאחר מכן במהלך המשפט היתה שאלת זהות הנהג בעת הדריסה – מי מבין השניים, ימיני או סימון, נהג ברכב בזמן הדריסה. במהלך החקירה טען סימון במשטרה כי לאחר שעזבו השניים את נמל תל-אביב עם הרכב, דרש ממנו שלום ימיני להתחלף במקומות הישיבה ברכב, וברגע הדריסה ימיני הוא שנהג ברכב. לעומתו, ימיני שמר על זכות השתיקה במשטרה.

הפרקליטות הגישה את כתב-האישום נגד השניים, וייחסה להם עבירות של הריגה בצוותא, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בצוותא, הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה בשכרות ועבירות נוספות. על בסיס גרסתו של שי סימון במשטרה, צויין בכתב-האישום ששלום ימיני נהג ברכב הפוגע בעת הדריסה. יחד עם זאת, קשיים מסויימים התגלו בגרסתו של שי סימון למן ההתחלה, ועל כן בצעד נדיר, נציג הפרקליטות, עו"ד חיים ויסמונסקי, הצהיר בפתח המשפט, כי ייתכן בהחלט שגרסתו של שי סימון לא תתקבל כאמינה, ובמקרה כזה הוא יואשם כנהג הרכב הפוגע.

עוד בחרה הפרקליטות בצעד חריג, להביא את כל הראיות הרבות שנאספו במשפט, הן אלו התומכות בגרסתו של שי סימון והן אלו העלולות להחליש את גרסתו, וזאת מתוך מטרה לאפשר לבית-המשפט להגיע לתוצאה הצודקת והנכונה ביותר. כמו כן, הוסבר כי גרסתו של שי סימון תיבחן גם על-ידי הפרקליטות לאורך כל שלבי המשפט.

במהלך המשפט העידו עדים רבים, ונכון לעת הזאת, העיד גם שי סימון משך יומיים על דוכן העדים. הפרקליטות בחנה את מצב הראיות בתיק, ובשלב זה הגיעה למסקנה כי חלו שינויים מהותיים בגרסתו של שי סימון, כמו גם בגרסתם של עדים נוספים, ועל כן אין לקבל עוד את הטענה שלפיה סימון וימיני התחלפו ביניהם במהלך הנסיעה מנמל תל-אביב ועד רחוב אבן גבירול. משכך, הוחלט לפנות לבית-המשפט ולבקש לתקן את כתב-האישום ולשנות את זהות הנהג בעת הדריסה, כך שייקבע ששי סימון היה הנהג בעת הדריסה ואילו שלום ימיני ישב לידו והיה שותף לעבירות.

בכל מקרה, הפרקליטות תבקש מבית-המשפט לאמץ את הטענה שבנסיבות המקרה יש לייחס אחריות משותפת – של מבצעים בצוותא – לשלום ימיני ושי סימון לפגע-וברח, סימון כנהג וימיני כנוסע שליד הנהג. עתה על בית-המשפט להכריע בבקשה לתיקון כתב-האישום. לאחר מכן תימשך שמיעת עדותו של שי סימון ולאחריה צפויה עדותו של שלום ימיני. לבסוף, יתבקש בית-המשפט לתת את הכרעת-דינו.