'שלום עכשיו' תפצה על פרסום שקרי
'שלום עכשיו' תפצה על פרסום שקרי

אריה קינג, יו"ר הלשכה לפניות הציבור, שמזה זמן רב מנהל מאבק משפטי מול תנועת 'שלום עכשיו' זכה בתביעת דיבה נגד הארגון שחויב לשלם לו פיצוי כספי. קינג מצידו אינו מסתפק בפיצוי ותובע התנצלות ברמת היקף זהה לזו של ההכפשה.

לפני ימים אחדים חתם בית המשפט את הסאגה המשפטית בין קינג ל'שלום עכשיו' בהחלטה לפיה יפוצה קינג ב-6,500 שקלים לבד מאגרות שונות ששילם והוצאות עריכת הדין. את הפיצוי ישלם הארגון לקינג בעקבות דיווח באתר האינטרנט של התנועה כאילו אמר קינג בראיון למקומון ירושלמי שעל מנת לאכלס שכונה במזרח ירושלים יהיה מוכן לעבור על החוק. זאת למרות שדברים כאלה מעולם לא נאמרו באותו מקומון של רשת 'ידיעות אחרונות'.

קינג מספר ביומן ערוץ 7 על התביעה שהחלה לפני כחמש שנים ובמשך שנתיים ניסו אנשי התנועה למנוע ממנו את המהלך המשפטי נגדם, אך לפני שנים החל הליך זה בבית המשפט, הליך שהסתיים בשבוע שעבר כאמור, בפסיקת השופט לפיה על התנועה לשלם פיצויים לקינג.

למרות פסיקה זו אומר קינג כי בכוונתו לערער על הפסק שכן גם אם בכוונתו להעביר את הכסף למטרות בניה וגאולת קרקעות בירושלים הרי שעברו 'שלום עכשיו' לא מדובר בפסק מטריד כפי שאמורה להטריד אותם מחויבות להתנצל. כיוון שכך הוא דורש מבית המשפט להורות ל'שלום עכשיו' להתנצל התנצלות באותו סדר גודל בו פורסם השקר באתר התנועה.

יצוין כי במהלך משפט דיבה זה גילה קינג כי 'שלום עכשיו' כלל אינה ישות משפטית אלא ישות תקשורתית בלבד, כפי שהציג אותה בבית המשפט בא כוחה, עורך הדין צלי רשף, שביקש בתואנה זו למנוע את עצם ההעמדה לדין. בעקבות גילוי זה בדק קינג ברשומות וגילה כי אכן לא במשרד המשפטים ולא בשום רשות אחרת לא מוגדרת התנועה כישות משפטית. גילוי זה הוביל את קינג לבקש מרשויות המשפט שלא לקבל עתירות מהתנועה שכן זו אינה קיימת כלל. כמו כן ביקש מהכנסת שלא לקבל את הארגון כצד בדיונים שונים שכן כאמור כלל אינו קיים.

לדברי קינג מאז תביעתו שינו ראשי הארגון את שמם מ'שלום עכשיו' לש.ע.ל. מפעלים חינוכיים, ובשם זה היא פועלת מול רשויות המשפט בעתירות שונות. לדבריו יש לבדוק אם אכן ניתן להגדיר עתירות משפטיות מסוג העתירות של 'שלום עכשיו' כמפעלים חינוכיים...