.
.פלאש 90

יו"ר הכנסת השתתף היום (ג') בטקס האזכרה הממלכתי לחיילי מלחמת לבנון השניה בהר הרצל, הניח זר ונשא דברים לזכרם של החללים.

ריבלין אמר כי "המלחמה פקחה את עינינו, והסירה את הצעיף שהתכסינו בו מבלי דעת. ידענו גם ידענו את המתרחש מתחת לאפינו, אך טוב היה לנו בשדותינו, בשגרת החיים הנורמלית, והעדפנו להדחיק את הצרה המתרגשת עלינו".

ריבלין פנה אל המשפחות השכולות, ואמר כי "המחיר הכואב של אבדן הבנים, כמו גילה לנו את פניהם היפות. מה חבל שכדי לזכות לכך היינו זקוקים לקרבות הגבורה המרים.  הבנים התגלו במלוא גדולתם, כשנתנו דוגמה חיה לרוח הענקית ולתעצומות הנפש, שבשגרה כבר חשבנו, שאולי כבר אינן בנמצא".

בנאומו ציין ריבלין את מעשי הגבורה של החללים, סגן יפתח שרייר וסגן אייל גבאי חברי נפש שנהרגו בטווח של ימים ספורים, את רס"ן רועי קליין שנשכב על הרימון והציל את חייליו, את צוות הטנק בפיקודו של רס"ן בניה ריין, סמ"ר אורי גרוסמן, סמ"ר אדם גורן וסמ"ר אלכס בונימוביץ  "הם ואחרים מהווים בבואה נאמנה של החברה הישראלית על כל גווניה, מהימין ומהשמאל, מהשומרון ומהקיבוץ, מקרב הוותיקים ומקרב העולים. הם עבורנו עמוד האש שלפני המחנה" אמר ריבלין.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בטקס כי "הלוחמים גילו דבקות במשימה, עוז רוח, וחילוץ נפגעים תחת אש". לדבריו, "חירוף נפשם חיפה לא פעם על שגיאות בדרגים שמעליהם. לא נכון לעשות כעת את מאזנה של המלחמה אך בדבר אחד אין ספק אומץ ליבם ודבקותם במשימות הם שהכריעו".

עוד ציין כי "ההתרעה הושגה ובעקבות המלחמה שב השקט לגבול הצפון. המצב בצפון עודנו נפיץ החיזבאללה מתחמש, ואנו  עוקבים בדריכות אחר המתרחש בגזרה הצפונית".

"הבהרנו שממשלת לבנון תישא באחריות לכל פעילות עתידית כנגד ישראל. בידנו האחת נחתור לשלום אזורי וידינו השניה תישאר שמורה על ההדק", הוסיף ברק.

לסיום אמר, "עוד משימה אחת לפנינו להחזיר את גלעד שליט. הוא נחטף בזירה אחרת בדרום זמן קצר לפני פרוץ המלחמה, החזרתו היא משימתנו, ונעשה את כל מה שראוי כדי להשיבו הביתה בריא ושלם".

הטקס נערך בהשתתפות הרב הראשי לישראל - הרב יונה מצגר, שר הביטחון - אהוד ברק, יו"ר הכנסת - ראובן ריבלין, המשנה לנשיאת בית המשפט עליון - השופט אליעזר ריבלין, מפקד מחוז ירושלים במשטרה - ניצב אהרון פרנקו.