חושש לעתיד הבירה. פרוש
חושש לעתיד הבירה. פרוש
סגן שר החינוך, הרב מאיר פרוש, חושש לעתידה של ירושלים לאור פעילות הרש"פ בירושלים המזרחית. "הפלשתינים מתנהגים כבר היום כ'בעלי בית' בכל שטחי בירת ישראל, ומחדשים באינטנסיביות את הפעילות המדינית הגלויה שלהם בעיר. זאת, 7 שנים לאחר שממשלות ישראל הצליחו לדחוק את רגלי מנהיגות הרש"פ עם סגירת האוריינט-האוס".

הרב פרוש מציין – לדוגמא - את הדיווח בתקשורת על קבלת-פנים לשגריר מצרים החדש ברשות הפלשתינית, ד"ר עותמאן יאסר, באחד מבתי המלון של ירושלים. בטקס השתתפו במופגן בכירים ברש"פ וראשי תנועת פת"ח, ובאווירה השחצנית של "אנחנו אדוני ירושלים" הכריז השגריר המצרי, כי "העולם הערבי לא ייתן ידו לייהוד ירושלים".



"קבלת הפנים הפלשתינית הרשמית לשגריר המצרי בירושלים, מנסה להעביר מסר ברור לעולם: במקודם או במאוחר העיר תהייה בשליטתנו המלאה", מדגיש סגן שר החינוך. "והעובדה שדיווח זה בתקשורת עבר ללא תגובה ציבורית כמתחייב, מוכיחה שחלו גם שחיקה וכרסום בקונצנזוס הישראלי,לפיו ירושלים היא בירתו המאוחדת של העם היהודי".

לדבריו, הפלשתינים אכן מרגישים עצמם כבר כ"בעלי הבית" על ירושלים, כתוצאה ממדיניותה האומללה של הממשלה הקודמת, ממשלת קדימה. "בעיתונות האמריקנית פורסם לאחרונה, מפיו של ראש הממשלה לשעבר, אולמרט, כי ממשלתו הציעה ויתור על ריבונות ישראל ב'אגן הקדוש' בירושלים, והעברת ניהולו לידי סעודיה, ירדן, אש"ף, ישראל וארה"ב.  הדברים אושרו רשמית ע"י אבו מאזן. ומי יודע מה עוד 'הבטיח' להם אולמרט?".



הרב פרוש מבהיר, כי על ממשלת נתניהו לתקן לאלתר את הנזק שנגרם ע"י הממשלה הקודמת. ראשית,יש לנקוט ביד ברזל נגד פעילות הרש"פ המתחדשת בירושלים. שנית, לצאת בקמפיין של דיפלומטיה ציבורית באירופה ובארה"ב, שידגיש במסרים חוזרים כי ירושלים המאוחדת שייכת לעם היהודי בלבד, ואנו מאמינים כדברי חז"ל כי "עתיד הקב"ה להגביה את ירושלים ג' פרסאות למעלה".

"בשבעה עשר בתמוז, יום בכי ותענית, נזכור תמיד כי חומותיה של ירושלים נפלו שבי ביד צר, ומכאן לדאבוננו קצרה הייתה הדרך להחרבת בית המקדש. עלינו להיות נאמנים לשלמותה הרוחנית והפיסית של עיר האלוקים", הטעים סגן שר החינוך.