ריבלין.
ריבלין.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הודיע כי יכנס דיון מיוחד על האירועים בירושלים, "אי אפשר להתעלם מהעימותים ההולכים ומחריפים בירושלים, והדבר מחייב דיון ציבורי דחוף. לדאגה זו שותפים חברי כנסת מרוב סיעות הבית, ועל כן בכוונתי לכנס דיון מיוחד בנושא במליאת הכנסת כבר בפתיחת שבוע הבא", אמר ריבלין.

ח"כ ד"ר רחל אדטו פועלת לגישור בין הפרקליטות והמשטרה למנהיגי חסידות תולדות אהרון בפרשת האם החשודה בהרעבת בנה בירושלים. 

ח"כ אדטו אמרה כי לאור הפרעות והכאוס המתחולל בירושלים והפגיעה בשוטרי, פקחי ותושבי העיר, החליטה לנצל את קשריה הטובים עם ראשי חסידות ולנסות ולגשר בינם לבין הפרקליטות".

ח"כ אדטו הציעה הצעת פשרה אשר מותנת בהפסקה מוחלטת של האלימות ובהשבת השקט לרחובות ירושלים. בשעה זאת, דנים שני הצדדים בהצעתה.

האגודה לזכויות האזרח מזמינה את הציבור החרדי להתלונן במוקד האגודה על תלונות נגד עיריית ירושלים בגין אי מתן שירות. "אנחנו סבורים שענישה קולקטיבית היא פסולה ועל העירייה לעשות את כל המאמצים לספק את השרותים לתושבים כמובן בכפוף לבטחון העובדים", אומרים באגודה לערוץ 7.

"אם השירותים לתושב לא יחזרו לשיגרה נפנה לראש העיר ונפעל לשינוי המצב. אנחנו מזמינים את הציבור להתלונן במוקד החם של האגודה שמספרו 02-6521218 בשעות הבוקר".

ח"כ ניצן הורביץ הודיע כי לנוכח החרפת ההתפרעויות בירושלים תתקיים מחר אחר הצהרים משמרת מחאה נגד האלימות והסחטנות החרדית בכיכר פאריס, "הציבור החופשי חייב להשמיע את קולו אל מול הטירוף המשתולל ברחובות ירושלים", אמר.



משמרת המחאה תקרא לגורמי אכיפת החוק ולראש העיר, שלא להיכנע לסחטנות האלימה שמפעילים החרדים.



ח"כ הורוביץ אומר כי בפרשת האם החשודה בהרעבה יש לטפל על-פי חוק, כמתחייב מהחשדות החמורים במקרה זה, ובשום פנים ואופן לא לכופף את ההליכים המשפטיים עקב לחץ אלים של קבוצה קיצונית.



ביחס להתפרעויות הקשות בירושלים, אומר ח"כ הורוביץ כי החרדים איבדו כל רסן, לאחר שקיבלו אור ירוק ממנהיגיהם להבעיר את העיר, פשוטו כמשמעו. לנוכח זאת הוא קורא לטפל באלימות ללא מורא, כדי להחזיר את החופש לרחובות ירושלים.



"קבוצה פנאטית, אנטי-ציונית ואלימה, מטילה את אימתה על בירת ישראל, מכה עובדי עירייה שמשרתים אותה, גורמת נזק עצום לרכוש, ומשתקת את החיים בשכונות שלמות בהם מתגוררים רבבות תושבים. והעניין המדאיג ביותר הוא שאיש מקרב מנהיגי הציבור החרדי – הרבנים, המחנכים, השרים – אינו פוצה פה, וכך הם נותנים הכשר לאלימות", אמר.



ח"כ הורוביץ מדגיש כי האלימות הנוכחית היא רק סימפטום לבעיה עמוקה בהרבה, "האלימות הזו מתפרצת בכל פעם מחדש: הפעם בגלל פרשת האם המתעללת, ובשבועות האחרונים עקב פתיחת החניון בשבת. אך אלו רק תירוצים. העדה החרדית מסרבת לקבל על עצמה את הדמוקרטיה הישראלית. זו הבעיה האמיתית והיא נובעת מהיעדר חינוך לערכי הדמוקרטיה. אי אפשר לנתק את ההתפרעויות האלו מהרחבת חוק נהרי שעברה השבוע בוועדת החינוך בכנסת. חינוך נטול ערכי ליבה של דמוקרטיה ואזרחות הוא היסוד להתנגשות בין החברה החרדית לשלטון החוק. ולכן מה שמתרחש עכשיו בבירה הוא מבחן עליון לערכיה של מדינת ישראל".