האם החשודה בהרעבת בנה
האם החשודה בהרעבת בנהפלאש 90

ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, גינה היום את המתקפה של חוגים חרדים על ביה"ח הדסה ועל הנהלתה, שאותה כינה: "השתלחות חסרת רסן באחד בבתי החולים הטובים במדינה".

ד"ר בלשר הביע דאגה עמוקה מגילויי האלימות נגד הנהלת הדסה, ואמר כי אלה מחזירים אותנו לימים החשוכים בהם רופאים נרדפו על כך שבישרו את הבשורה המרה. ההאשמות כאילו הדסה גרמה להידרדרות במצבו של הילד המורעב הן מגוחכות, ויש בהן כדי הוצאת דיבה נגד מוסד רפואי שעשרות אלפי חולים מכל שדרות החברה, כולל החוגים החרדיים, טופלו בו וחייבים לו את חייהם.

כרופא ילדים במקצועו, אמר ד"ר בלשר כי הוא מתרשם מאוד מההתאוששות של הדרמטית של הילד המאושפז בהדסה מאז הורחקה ממנו אמו. "מאז ה-4 ביולי ועד היום, משקל גופו עלה מ-7 ק"ג ל-10, מצבו הכללי ומצב רוחו השתפרו, וכל התסמינים האחרים שליוו את "מחלתו" נעלמו", אמר. לדבריו, התאוששות דרמטית זו אינה דבר של מה בכך, והיא מצביעה יותר מכל על כך שהילד מקבל את

הטיפול המיטבי. לדבריו, בתוך המהומה שנוצרה אסור לשכוח שילד קטן וחסר ישע עומד במרכז, וכי טובתו היא השיקול היחידי שצריך להילקח בחשבון".

יו"ר הר"י אמר כי פגיעה בביה"ח הדסה היא פגיעה בחברה הישראלית כולה. הוא אמר כי הוא מצפה ממשרדי הבריאות, המשפטים ובטחון הפנים לעמוד מאחורי ביה"ח הדסה ולפעול במלוא חומרת הדין נגד גילויי האלימות המקוממים נגד אישים בכירים בהנהלת הדסה. ד"ר בלשר קרא לכל הצדדים המעורבים לשמור על איפוק. "אני עדיין מקווה שהשכל הישר ינצח גם כשרוחות סוערות", אמר.

הנהלת בית החולים "הדסה עין-כרם" תיגברה אמש  (א') את האבטחה סביב סגן המנהל של המוסד, פרופסור יאיר בירנבוים. זאת, בעקבות החרפת האיומים על חייו בימים האחרונים, על רקע פרשת "האם המרעיבה".

אמש קיבל בירנבוים שיחת טלפון מאיימת בה נאמר לו שברכבו יוטמן מטען. גם במהלך סוף השבוע נחשפו בכירים אחרים בבית החולים לאיומים ובמשטרה חושדים שלאירועים יש קשר לפרשת התינוק שהורעב.