שניים מתוך ארבעת משתתפי נבחרת ישראל באולימפיאדת הכימיה שנערכה בקיימברידג', אנגליה, זכו במדליית זהב ומדליית ארד. זהו ההישג הטוב ביותר לנבחרת ישראל, מאז החלה להשתתף באולימפיאדה לפני ארבע שנים. בשנה הראשונה זכתה המשלחת מדלית ארד אחת ובשניה – מדליית כסף אחת ומדליית ארד אחת. בשנה שעברה חזרה המשלחת עם מדליית כסף ושתי מדליות ארד.

הזוכה במדליית הזהב הוא אסף מעודה, בן 17, מפרדס חנה. הזוכה במדליית הארד הוא צעיר המשתתפים בנבחרת הישראלית – אביתר דגני, בן 15. שני הזוכים לומדים בבית הספר התיכון בחדרה. אסף לומד במגמת מחשבים ופיסיקה. יש לו שתי אחיות ואח והוריו הם מורים לספורט בבית הספר הממלכתי-דתי באור עקיבא.

בסוף כיתה ח' סיים אסף את בחינת הבגרות במתמטיקה בציון 100 והמנהלת שלו המליצה בפניו להצטרף לפרוייקט "ארכימדס" בפקולטה לכימיה על שם שוליך בטכניון, למרות גילו הצעיר. מירה כ"ץ, מנהלת הפרוייקטים בפקולטה לכימיה בטכניון, הסבירה כי בפרוייקט "ארכימדס"  לומדים תלמידי כיתה י' לתואר אקדמי בפקולטה, במקביל ללימודיהם בבית הספר התיכון. הם מקבלים הסעה לטכניון ומשלמים שכר לימוד מסובסד. פרופסור גבי קוונצל הוא המנהל האקדמי של תכנית "ארכימדס" וה"כימיאדה" – תחרות ארצית בכימיה הנערכת מידי שנה בהשתתפותם של 6000 תלמידים מרחבי הארץ.

שני חברים נוספים במשלחת הישראלית, משה מיכהשווילי ונטע כספין, הגיעו אף הם לתוצאות מרשימות, והיו במרחק נגיעה ממדלית ארד. המשלחת לוותה על ידי פרופסור אשר שמידט מהפקולטה לכימיה על שם שוליך בטכניון, ועל ידי ד"ר איריס ברזילי, מנהלת המעבדה.

זו השנה השניה להשתתפותו של אסף מעודה באולימפיאדת הכימיה, בה מתחרים יותר מ-280 נערות ונערים מ-70 מדינות. בשנה שעברה זכה אסף במדליית כסף.

"אני רוצה לסיים את בית הספר התיכון עם כל חברי", אומר אסף. "לא אצה לי הדרך. אני משתתף בחוג לקרב מגע, משחק כדורגל ויוצא עם חברים. בלימודים קל לי ואני מקווה שכך אמשיך. לטכניון אגיע עם סיום הלימודים או אחרי השירות הצבאי".

דיקן הפקולטה לכימיה בטכניון, פרופסור מוריס אייזן, בירך את חברי המשלחת, מדריכיהם ומלוויהם על הישגם הגדול.