על הקפאת הבנייה - לא סוכם עדיין. ברק
על הקפאת הבנייה - לא סוכם עדיין. ברקצילום: פלאש 90

שר הביטחון, אהוד ברק, הנחה את היועץ המשפטי של משרד הביטחון לפעול מיידית מול משרד המשפטים על מנת לבלום את הגשת התביעות האישיות כנגד קציני צה"ל.

מלשכת ברק נמסר, כי "שר הביטחון רואה בחומרה רבה את הניסיון של גורמים קיצוניים להלך אימים על קציני צה"ל ובעלי תפקידים במערכת הביטחון, באמצעות הגשת תביעות אישיות שכל מטרתן למנוע מהם לבצע את תפקידם כהלכה".

"חיילים וקצינים הפועלים במסגרת תפקידם, יזכו למלוא הגיבוי, התמיכה והסיוע של המדינה ומערכת הביטחון וכל ניסיון להצר את צעדיהם ייתקל בהתנגדות נחרצת", הוסיף ברק.

במכתב ששיגר אתמול עוזרו של פרקליט המדינה למפקד אוגדת יהודה ושומרון ולראש המנהל האזרחי, בעקבות סיור שערכו פרקליט המדינה וצוותו באוגדת יהודה ושומרון ובמנהל האזרחי, מבטיח פרקליט המדינה להגן על קציני צה"ל ואנשי המנהל מפני תביעות סרק שמגיעות לאחרונה מצד המתנחלים.

"אנו בטוחים כי כשם שאיומים וסכנות גדולות יותר לא התריעו אתכם, גם התנהלות פסולה זו לא תצליח להטיל בכם מורא. הפרסום אודות הגשת תביעות משיג אולי מטרות תקשורתיות חולפות, אך הכל יודעים שלתביעות עצמן אין כל עילה משפטית אמיתית או תוחלת. לדרך זו לא תהיה כל משמעות כשמדובר ביכולתם של מפקדים ועובדי ציבור אחרים לבצע את מלאכתם", נכתב.

"התכלית של תביעות הסרק אינה להטיב נזק כלשהו. מטרתן להפיל אימה על מפקדים ועובדי ציבור כדי שלהבא ימנעו מלמלא את תפקידיהם על פי אחריותם וסמכותם שבדין. פרקליטות המדינה תתייצב מאחורי כל עובד ציבור שמנסים להטיל עליו אימה באמצעות תביעות סרק ושימוש לרעה בהליכי בית משפט", מסר פרקליט המדינה למפקדים הבכירים.

גיבוי לקצינים מתביעות מתנחלים

הפרקליטות מהלכת אימים על המתנחלים