הסיוע מהמרכז בדרך למאחזים
הסיוע מהמרכז בדרך למאחזיםצילום: מתי ברנע

המבצע להקמת 11 נקודות התיישבות חדשות ביהודה ושומרון החל אתמול בצהרים. תושבים ממרכז הארץ עשו הבוקר את דרכם לעבר המאחזים עם תרומה של ציוד רב לטובת הצלחת ההתיישבות במקום. באתר ארץ ישראל ממשיכים ובגאון דווח בהרחבה על המבצע המורכב שכלל מאבק עם כוחות צה"ל, פינוי הרס ובעיקר נחישות.

נצר – נחישות ומעצרים

המאחז נצר, הממוקם בין אלון שבות לאלעזר בגוש עציון, עלה לקרקע בחנוכה לפני שנתיים למרות עשרות פינויים והרס עלה שוב ושוב, ואף התפתחה חקלאות במקום. אתמול בשעה 13:00 בצהרים עלה שוב לקרקע גרעין מתיישבים והחל בבניית מבנים במקום.

לאחר זמן מה  הגיעו קצינים מחטיבת עציון, והודיעו על שטח צבאי סגור, לאט לאט התרכזו כוחות צבא ומשטרה נוספים וסגרו את כל הכניסות לנצר, הכוחות הרסו את המאחז ופינו את המתיישבים שלא נרתעו והקימו נקודה חדשה במרחק של 30 מטר.

בשעה 16:10 הגיעו שוב קצינים בפיקוד מח"ט הגזרה לנקודה החדשה, הציגו שוב צו שטח צבאי סגור עצרו את אחד המתיישבים והחלו בפינוי שר התושבים מהמקום. שני בחורים קפצו לתוך בור בעומק של שלושה מטרים  במטרה למנוע את פינויים מהמקום, כעבור זמן מה הצליחו להוציא את הבחורים מהבור ועצרו גם אותם. מאוחר יותר השתחררו שלושת העצורים עם צווי הרחקה מהמקום.



בית  שנהרס בעבר בנצר
צו שטח צבאי סגור

ענבלים – פינויים אלימים ובניה מאבן מקומית

ענבלים הינו ישוב חדש המוקם ליד היישוב מעלה מכמש שבבנימין. בשעה 15:00 החלה צעדה של עשרות אנשים מהיישוב מעלה מכמש אל עבר הנקודה החדשה- ענבלים.

כשהצועדים הגיעו לענבלים החלו לבנות מבנים מתוך כוונה לערוך במקום טקס קביעת מזוזה וחנוכת הבית. התכניות השתבשו כשתוך כדי הבנייה הגיעו כוחות רבים של משטרה ומג"ב, הרסו את המבנים, החרימו את כל הציוד ופינו את המקימים מהגבעה תוך כדי שימוש באלימות רבה כלפי המתנחלים.

התושבים שפונו עלו שוב לאחר שפונו מהגבעה אל עבר ההר ושוב כוחות מג"ב דחפו את הציבור בפראות מהגבעה. במהלך הפינוי נעצרו שני מתיישבים ששוחררו כעבור שעה. לאחר כמה פינויים ברוטאליים ומעצרים, המתנחלים עלו שוב על ההר על מנת להקים את נקודת ההתיישבות ענבלים, הפעם הכוחות לא הפריעו להם ואף עזבו את המקום. מכיוון שכוחות המשטרה בזזו את כל חומר הבנייה שהיה בגבעה, החלו המתנחלים לבנות מחדש בענבלים מאבן מקומית.



צה"ל חוסם את הדרך לענבלים


בניה מאבן מקומית

צרו-יה – מיטב הנוער למען א"י

בשעה 17:00 החלו לצעוד עשרות בני אדם מהיישוב אבני חפץ אל גבעת צור י-ה הסמוכה על מנת להקים במקום ישוב חדש. הצועדים הצטרפו אל עשרות אנשים שכבר חיכו להם על הגבעה. לאחר הצעדה נערכו במקום טקס קביעת מזוזה, חנוכת בית הכנסת ועצרת.

הרב יהושוע שמידט רב היישוב שבי שומרון וראש הישיבה אמר במהלך העצרת "הנוער שנמצא פה הוא ההמשך האמיתי של הציונות של בניית ארץ ישראל. כל הורה היה שמח שבנו יישב את ארץ ישראל"

סגן ראש המועצה אהוד סטודניה חיזק את ציבור המתיישבים ואמר "אובמה לא יחליט פה על שום  הקפאת בנייה אנחנו נבנה כאן". דניאלה וייס ראש מועצת קדומים לשעבר אמרה "אנחנו שליחים של כל עם ישראל לכבוש את הארץ".

מבצע הקמת המאחזים יימשך גם היום. במודעה תחת הכותרת: די לספר הלבן! נכתב כי "כנגד גזרות הספר הלבן – בונים את החומה ומקימים את המגדל. אומות העולם רוצות שאנחנו לא נהיה פה ואנו בתשובה מחזקים את הקשר עם הארץ ומקימים יישובים חדשים".

היום תתקיים עליה למאחז גבעת אגוז הסמוך ליישוב נריה. במקום תתקיים בניית מבנה וקביעת מזוזה בנוכחות רבנים.  בשעה 16:00 תתקיים עליה למאחז עוז יונתן ליד כוכב יעקב. למאחז מצפה אביחי ליד קרית ארבע תתקיים עליה מחר בשעה 18:00. למאחז רכס סלע ליד הר ברכה תתקיים עליה בשעה 13:00. צעדה מהיישוב עדי עד למאחז נופי ירדן תתקיים בשעה 15:00. בשעה 18:00 תתקיים במקום חנוכת המבנים וקביעת מזוזות.

הפגנה בירושלים: לא לתכתיב האמריקני