שמני
שמניפלאש 90

סא"ל (מיל) איציק שדמי יו"ר ועד מתיישבי בנימין שלח מכתב חריף לאלוף פיקוד המרכז גדי שמני בעקבות דבריו ודברי שר הביטחון על "תלונות סרק" של מתנחלים כנגד קציני הצבא ועל כך שזה יפגע במערכת היחסים בין הצבא למתיישבים.

שדמי קרא לשמני "אל תטיף לנו מוסר. מיטב בנינו הם הלוחמים והקצינים בצה"ל ביחידות המובחרות ביותר וצה"ל הוא הרבה יותר שלנו מאשר שלך. ראינו כיצד הפקרת את סגן אדם מלול וסמ"ר אביתר גדסי, לתביעות הנבזיות של ארגוני השמאל הקיצוני".

המכתב המלא של סא"ל שדמי, לשעבר סמח"ט בנימין, לאלוף הפיקוד:

נדהמנו לקרוא את מכתבך לראש מועצת בנימין, מר אבי רואה, בו אתה מתרעם על הגשת התביעה האזרחית ע"י בני הזוג מאיר וחנה גולדמינץ כנגד קציני הצבא שהרסו את ביתם ואת בתי חבריהם בישוב יד יאיר.

מוטב אם היית מקדים למכתבך דברי התנצלות על המעשה הבלתי חוקי של קציניך אשר הרסו את מבני הישוב ופגעו בבתי יהודים, בניגוד לחוק ותוך התעלמות צינית ומכוונת מהחלטה חד משמעית של בג"צ שאסר עליהם לבצע זאת. תחת זאת מיהרת להוציא לתקשורת הודעה שיקרית שמעשה ההרס שביצעו אנשיך היה חוקי.

כתבת במכתבך שיש כאן רדיפה של קציני צבא. ובכן, האלוף שמני, לא ממך נלמד הלכות דאגה ושמירה על קציני צה"ל. ראינו כיצד הפקרת את סגן אדם מלול וסמ"ר אביתר גדסי, לתביעות הנבזיות של ארגוני השמאל הקיצוני. וראינו כיצד נלחמת בחירוף נפש כנגד מח"ט כפיר אל"מ איתי וירוב, מפקדו של אדם מלול, כשזה נתן לטובתו עדות מקצועית בבית המשפט. וראינו כיצד ניסית להשפיל אותו ולהלך עליו אימים אם לא יחזור בו, ובכך גם ביצעת עבירה פלילית של שיבוש הליכי משפט.

עוד כתבת במכתבך שתביעה זו תוביל לפגיעה במערכת יחסי צה"ל - מתיישבים. להזכירך, האלוף שמני, מיטב בנינו הם הלוחמים והקצינים בצה"ל ביחידות המובחרות ביותר וצה"ל הוא הרבה יותר שלנו מאשר שלך. בנינו לחמו כאמיצים וחלקם נפלו כגיבורים מתוך אמונה בשליחותם להגן על עם ישראל ומדינת ישראל. הניסיון שלך להגן על קציני צבא שפעלו בניגוד לחוק רק כדי לבצע במהירות וברמייה הרס של בתי יהודים בארץ ישראל אינו לכבודו של צה"ל שבשמו אתה מתיימר להטיף לנו מוסר. לא תהיה כל פגיעה ביחסים שבין ההתיישבות לבין צה"ל כי הרי אלה בנינו. אבל כבר נוצרה פגיעה קשה באמון שבין ההתיישבות לבין קצינים בכירים בצה"ל, ואת הפגיעה הזאת יצרת אתה ואותם קצינים שפיקדו על הפעולה ה"מפוארת" ההיא.