מסייעים ליו"ש
מסייעים ליו"ש

השבוע התקיים פיילוט ראשון של פרויקט התנדבות סטודנטים מחו"ל בישובי ומאחזי מועצה אזורית שומרון. הפרוייקט התקיים ביוזמת היחידה לקשרי חוץ שהוקמה במועצה האזורית שומרון בשיתוף פעולה עם ארגון הסטודנטים הציוני ZFA הפעיל בקמפוסים בארה"ב.

המשתתפים, צעירות וצעירים בתחילת שנות העשרים לחייהם מכל רחבי ארצות הברית, למדו על המסגרת דרך הודעות בפייסבוק ובאתר האינטרנט של יחידת קשרי חוץ שומרון. במועצה מספרים כי תחילה תוכנן לקיים את שבוע העבודה במאחז אלמתן שליד הישוב מעלה שומרון אבל מאוחר יותר הוחלט לפזר את ימי העבודה בישובים ומאחזים שונים בשומרון.



במשך השבוע המתנדבים עבדו בנטיעת כרמים חדשים בישוב הר ברכה וביצהר, בחווה חלקאית בכפר תפוח ובשיפוץ גן שעשועים בחוות גלעד.  מלבד היותם צעירים מרחבי ארה"ב (פלדלפיה, בולטימור, אטלנטה ג'ורג'יה, ניו יורק ועוד) עובדה מעניינת היא הטרוגניות הקבוצה: בנים ובנות, דתיים וחילונים ואף צעירה לא יהודיה אוהדת ישראל שקראה על תכנית ההתנדבות בפייסבוק והצטרפה לשבוע.

הצעירים באו לעבוד וגם ללמוד. בין בני הקבוצה היו גם כאלו ללא אוריינטציה לאומית מובהקת, ביחידת קשרי חוץ של המועצה האזורית שומרון מספרים על דיונים מעמיקים בדבר זכות היהודים לבנות ולהתרחב באזורי יהודה ושומרון. בשעות הערב התקיימו שיחות אינפורמטיביות ואידאולוגיות.



מיטשל בליקמן, צעיר בן 24 מבולטימור, שהתנדב בימי השבוע בשומרון, אמר בהתרגשות לאחר נטיעת הגפנים בכרם הר ברכה: "כשהייתי ילד סבא שני קנה לי עץ בארץ ישראל. לעולם לא ראיתי את העץ הזה, מה שכן ראיתי זה שהיום נטעתי 100 גפנים בארץ ישראל  בידים.."

יהודה הכהן, צעיר בן 28 מארגון הסטודנטים הציוני ZFA שהיה שותף בארגון השבוע והתנדב אף הוא במהלכו, אמר שהוא רוצה להקנות לצעירים אלו לא רק רצון ללמוד על גיבורי הציונות הרצל וטרמפלדור אלא גם את השאיפה להיות גיבורי הציונות של היום. "אנחנו באים להתנדבות בשומרון דווקא ע"מ לחזק את אחיזת עם ישראל בקרקע. ליהודים יש כל זכות היסטורית, מוסרית וליגאלית באדמה זו".



דוד העברי מנהל קשרי חוץ שומרון המארח את הקבוצה ומטפל בצד הלוגיסטי בשטח אמר: "שבוע עבודה זה הינו הרצת מבחן של פרויקט יותר רחב שאנו מתכוונים להפעיל במשך השנה ע"מ להביא מאות ואלפי צעירים מכל העולם 'ללכלך את הידים' באדמה של ארץ ישראל ולמוד על ההתיישבות בשומרון באופן בלתי אמצעי.

שבוע התנדבות כזה שווה יותר מכל הרצאה או ספר, כאן לוקחים הסטודנטים הצעירים מהעולם חלק בעשייה הציונית והופכים לשותפים אמיתיים בהתיישבות". גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, שהקים את היחידה לקשרי חוץ, אמר כי "ההסברה ואמירת האמת בדבר זכותנו על הארץ היא קו ההסברה הנכון והיחיד שישיג תוצאות אפקטיביות למדינת ישראל. יחידת קשרי חוץ שומרון עושה בתחום זה יום יום את ש לצערנו המדינה והמערכת הדיפלומטית שלה אינה עושה".

הוא הוסיף "יש בחוויה הזו של ההתנדבות בשומרון כוח לשנות לא רק השקפת חיים אלא לשנות את החיים עצמם. אני מצפה לראות בשנים הבאות חלק מהצעירים שהשתתפו בשבוע העבודה, אורזים את חפציהם, עולים לארץ ומתיישבים איתנו בשומרון".