אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

למרות שגלעד שליט עדיין בשבי החמאס, גם ממשלת נתניהו ממשיכה את העברות הכספים לרצועה. ישראל העבירה השבוע לפלשתינים ברצועת עזה שלושים מיליון שקלים בשטרות חדשים. השטרות נועדו להחליף שטרות ישנים של שקלים שיצאו מכלל שימוש.



מקור ברשות המטבע הפלשתיני, הגוף המקביל למשרד האוצר במדינות אחרות, אמר לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מעאן" כי מאמצי הרשות הפלשתינית בהזרמת כסף לרצועת עזה כדי להחליף שטרות הכסף הבלויים בסניפי הבנקים נחלה הצלחה.



לערוץ 7 נודע כי בשבעת החודשים האחרונים הועברו לרצועה מדי חודש 13.5 מיליון דולר, בסך הכל 94 מיליון דולר. זאת בנוסף להחלפת כ-40 מליון שקלים בלויים.



על פי מקורות פלשתינים, מתחילת השנה נכנסו לרצועה 425 מיליון שקל. גורמים ביטחוניים אומרים כי בניגוד לממשלת אולמרט, ממשלת נתניהו אישרה העברות קבועות של כ-13.5 מיליון שקלים לחודש, שהם 50 מיליון שקלים, באמצעות אונר"א.

במערכת הביטחון מסבירים כי הכספים מועברים על פי בקשת הרשות הפלשתינית, ונועדו לממן את משכורות הפקידים אנשי הפתח' לקראת חודש רמדאן. מאידך אומרים גורמים אחרים במערכת הביטחון, כי המזומנים הללו מזינים ומפעילים את כל המערכת הפיננסית ברצועה, כולל מימון טרור. בכספים הללו, אומרים גורמי ביטחון, משלמת החמאס בסופו של דבר למבריחים במנהרות רפיח, ולייצרני הרקטות וחומרי הנפץ בעזה.