מערכת הביטחון החזירה לפלשתינים את תוכניות הבניה של בית-החולים הפלשתיני במחנה "שדמה" מדרום לבית-לחם, בגלל חריגה מהשטח שיועד להם.



ממידע שהגיע לערוץ 7 ממערכת הביטחון עולה כי לפני כחודש הגישו הפלשתינים למינהל-האזרחי את תוכניות הבניה של בית-החולים. התברר שהפלשתינים הכינו תוכנית על פי ייבנה בית-החולים על המדרון שהוקצב להם – וגם על ראש הגבעה, שם שוכן המחנה הצבאי בו נערכות הפעולות השוטפות של "הוועד לשדמה יהודית".



התוכנית חורגת מתוכנית המיתאר שהצבא הכין למקום, ועל כן היא הוחזרה לפלשתינים לתיקונים. המינהל-האזרחי מוכן לאפשר לפלשתינים בניה רק במידרון הצפון-מערבי, הפונה לכיוון בית-סחור, אולם לא בראש הגבעה.



קצין בכיר בגיזרה אמר לאחרונה לאנשי "הוועד לשדמה יהודית", כי הצבא מתנגד למסירת ראש הגבעה לפלשתינים, כיוון שהצבא עשוי להזדקק למקום הזה לצרכים ביטחוניים ומבצעיים אם יהיה צורך. "מה שקורה מסביב לגבעה מחוץ ליכולת שלי" – אמר הקצין הבכיר.



גורם ביטחוני בכיר אמר לערוץ 7, כי גם אם הפלשתינים יגישו תוכנית מתוקנת על פי העמדה הצבאית, עדיין הם יצטרכו לקבל אישור עקרוני של שר הביטחון - שעדיין לא קיבלו. עם זאת סביר להניח שבמקרה כזה האישור העקרוני יינתן ללא בעיות.