בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: פלאש 90

רוב מכריע של אזרחי מדינת ישראל סבורים כי על ישראל להתעקש לקבל אות חיים ברור מגלעד שליט, בטרם ישוחרר מחבל פלשתיני חי אחד. 84% מהציבור תומך בעמדה זו, לעומת 16% בלבד שסבורים כי אין צורך להתעקש על-כך.

הנתונים מתפרסמים היום בסקר שערך מכון "מאגר מוחות" של הפרופ' יצחק כץ, בקרב 506 משיבים, בהזמנת הד"ר אהרן לרנר, מסוכנות הידיעות "ימרא".

מנתוני הסקר עולה, כי 61% מהציבור מסכים עם קריאתו של השר משה (בוגי) יעלון, להשלים את תהליכי האישור של המאחזים. לעומת 29% שלא מסכימים. בהתפלגות למפלגות: רק 26% ממצביעי קדימה ו-26% ממצביעי העבודה לא מסכימים עם השלמת הליכי הבניה במאחזים, 73% ממצביעי הליכוד מסכימים וכך גם 69% ממצביעי המפלגות החרדיות ו-75% ממצביעי הימין.

עוד עולה מהסקר, כי 74% מהנשאלים סבורים כי "זה לא בסדר" שראש הממשלה בנימין נתניהו לא מביא את נושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות לאישור הקבינט או הממשלה.

שאלה מרכזית בסקר, עוסקת בנושא הקפאת הבנייה בישובים היהודים ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. מתברר, כי 61% מתושבי ישראל מתנגדים להקפאת הבנייה, תמורת מחוות ערביות כמו פתיחת נציגויות ישראליות שונות במדינות ערב או מתן אפשרות לטיסות ישראליות מעל ערב הסעודית למזרח הרחוק. רק 39% תומכים בהקפאת הבניה.

70 אחוז ממצביעי הליכוד נגד נתניהו

בחלוקה למפלגות, מתברר כי 70% ממצביעי הליכוד, 69% ממצביעי המפלגות החרדיות ו-86% ממצביעי מפלגות הימין, מתנגדים להקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. לעומת זאת, 56% ממצביעי קדימה ו-79% ממצביעי העבודה תומכים בהקפאת הבנייה.

עמדה מעניין נרשמה גם בשאלה, האם נכונה ההשערה כי אובמה ילחץ על נתניהו להקפיא את הבנייה בשטחים באופן קבוע, בלי קשר למחוות של הצד הערבי, ברגע שנתניהו יסכים פורמאלית להקפאת הבנייה: 59% מסכימים כי הלחץ יגבר, רק שליש מהנשאלים לא מסכימים עם הטענה. ובאותו עניין: 86% סבורים כי נתניהו ממשיך "להתגלגל במדרון חלקלק מול הנשיא אובמה".

74% מהציבור סבורים כי הדרישה המרכזית של מדינת ישראל מהרשות הפלשתינית, צריכה להיות הפסקת ההטפה לשנאת יהודים וישראל וגם לחסל את תשתיות הטרור של מליציות וכוחות פלשתינאים לא חוקיים אחרים.

עוד נתון בסקר, מתייחס לדבריו של השר יעלון בשבוע שעבר, כי תנועת השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" היא "וירוס". 58% מהנשאלים סבורים, כי "שלום עכשיו" גרמה נזק רב למדינת ישראל, ואילו 28% לא מסכמים עם הטענה. נתון מעניין נוסף: בין התומכים בדעה כי שלום עכשיו גורמת נזק, ניתן למצוא 20% ממצביעי קדימה ו-10% ממצביעי העבודה.