לאן נעלם הסיוע?
לאן נעלם הסיוע?

חמאס מזכה במשתמע את ישראל מאחראיות למותם של עשרות פלסטינים בשל מחסור בתרופות ובציוד רפואי וטוען, כי האחריות לכך מוטלת על האו"ם באמצעות סוכנות הסיוע והתעסוקה לפליטים הפלסטינים אונר"א.

בהודעה רשמית שפרסם ב- 2 בספטמבר 2009 מאשים משרד הבריאות של ממשלת חמאס את אונר"א באגירת כמויות גדולות של תרופות וציוד רפואי מיוחד מזה חודשים ארוכים באופן שגרם מחסור חמור ומוות של חולים רבים. "אונר"א החזיקה תרופות וציוד רפואי ובעיקר ציוד לטיפול בכליות ובסרטן למרות ידיעתה שהציוד הרפואי הזה מיועד עבור משרד הבריאות", נאמר בהודעה אשר טוענת כי צעד זה של אונר"א גרם להשפעה חמורה על "חיי מאות ואפילו אלפי חולים הזקוקים לטיפול ולתרופות באופן בהול ומיידי וכתוצאה מכך מתו עשרות בגלל מחסור בתרופות".

עוד נטען, כי "המצב התברר כאשר קבוצה של פקידי משרד הבריאות הגיעו לקבל תרופות המיועדות עבור המשרד והנמצאות במחסני אונר"א ליד מעבר קרני, ואז הם גילו כמויות עצומות של תרופות וציוד רפואי עליו כתוב עבור משרד הבריאות הפלסטיני ועבור בית החולים שיפא בעזה". משרד הבריאות של חמאס תהה בהודעתו: ""האם הגיוני שאונר"א תשתתף במצור הפושע המוטל על עמנו הפלסטיני?" וקבע, כי ראוי היה שאונר"א תעביר את הציוד לנמען לאור ידיעתה שבציוד הזה נעשה שימוש בניתוחים ובטיפול בחולי כליה סרטן ולא נעשה בו שימוש במרפאות אונר"א".