בנימין נתניהו
בנימין נתניהו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר (ב') כי שוחח עם שר הביטחון, אהוד ברק, בשאלה האם יש להטיל על אמהות ששכלו את הבעל, את האחריות לשירות קרבי של בניהן.



בשיחה עם גלי צה"ל, בעקבות התרסקות מטוסו של סרן אסף רמון הוסיף נתניהו: "זו דילמה נוראית, ואין לי תשובה עליה. הדילמות פה הן מאוד קשות, והנטייה המיידית היא להגיד לא לאפשר".

נתניהו גם סיפר כי הוריו כלל לא ידעו על שירותו בסיירת מטכ"ל, שבה שירת האח יוני נתניהו, שנהרג במבצע אנטבה: "אני ושני האחים שלי היינו יחד באותה יחידה. ההורים שלי לא ידעו איפה שירתנו ואילו סיכונים לקחנו. עברנו על כל פקודות המטכ"ל, אבל אף אחד לא היה עוצר אותנו".



"אני לא חושב שיש עם שהיה מעמיד אב ובן כאלו, עם האיכויות, הלב, והכישרון הזה. אני חושב שיש משהו מיוחד בעם הזה. אמרתי אתמול לאשתי שבמובן הזה אנחנו עם נבחר, שנבחר להוד עילאי ובו זמנית טרגדיה עילאית, וזוהי תמצית ההיסטוריה שלנו. יש משהו בסיפור של משפחת רמון המתמצת את ההוד היהודי והטרגדיה של העם הזה".

"אני חושב שהיא עוברת את מדורי הגיהנום", אמר נתניהו, ששוחח אתמול בלילה עם רונה רמון כששב ארצה, "זהו שכול כפול, כמעט במימדים של טרגדיה תנ"כית. אב ובנו שהלכו אחר אהבתם לשחקים ועלו לשמיים במרכבות ברזל וירדו ארצה במרכבות אש. התגובה הראשונה שלי במטוס הייתה ציטוט מקינת דוד על יהונתן: 'הצבי ישראל, איך נפלו גיבורים במרומים'".