דילמת המשפחות השכולות. ריבלין
דילמת המשפחות השכולות. ריבליןפלאש 90

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, סבור כי על הכנסת להידרש בהקדם לסוגית גיוס בן לשפחה שכולה, נוכח מותו של אסף רמון ז"ל.



היום (ג') לפני הצהריים נפגש יו"ר הכנסת עם כחמישים משפחות שכולות שביקרו בכנסת. בין היתר אמר למשפחות: "הדמוקרטיה בישראל צמחה והתפתחה הרבה בזכות הקורבן האישי שלכם. הטרגדיה של משפחת רמון, הציפה מחדש את הדילמה, האם להטיל את האחריות הכבדה מנשוא על המשפחה השכולה או להותיר זאת בידי בנה. במלחמת תש"ח לא עלתה הדילמה, פשוט כי לא הייתה לנו ברירה. אבל בעיתוי הזה, היא תשוב ותצוף כל זמן שנאלץ לחיות על חרבנו ולהגן על עצמנו." 



ריבלין הוסיף, כי טבעי שהכנסת חייבת להידרש לסוגיה הקשה של אחריות הורים שכולים לגיוס בן נוסף, אבל ההכרעה לא תוכל להיעשות בלי שהמשפחות ישמיעו את עמדתן, שכן הן שחוו את הדברים על בשרם. קולן של המשפחות חייב להיות דומיננטי בסוגיה הזו, אמר.



"מיד עם פתיחת המושב, מחויבת הכנסת להידרש לדילמה הזו ואף להכריע בה, וקולן של המשפחות השכולות חייב להישמע בעוצמה, ולהוות משקל מכריע בהחלטת הכנסת. לא נוכל לקבוע מסמרות בעניין הזה, מבלי האמירה והחוויה של המשפחות השכולות, כמי שנושאות יום יום את מחיר השכול", ציין יו"ר הכנסת.