ח"כ שנלר
ח"כ שנלרפלאש 90

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר בעקבות פרסום דו"ח גולדסטון, כי "ביום בו הדמוקרטיה האמריקנית מחסלת ארכי-טרוריסט באפריקה, דו"ח האו"ם מעודד את הטרור באסיה".

לדבריו, "דו"ח החמאס המופץ בכיסוי האו"ם מהווה דלק מוצק לטילי המלחמה הבאה במזה"ת ושם ללעג את מאמצי העולם הנאור ומנהיגי האיזור בקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינאים".

"כיו"ר ועדת המשנה לביקורת על מערכת הבטחון הבקיא בתחקירי האמת, על הציבור הישראלי לדעת כי הערכים המוסריים היהודיים וההומניים יצוקים בצה"ל שלנו", מוסיף שנלר.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר הערב (שלישי) כי "מסקנות ועדת גולדסטון משקפות דו פרצופיות ומוסר כפול. אותו או"ם אשר איפשר לנשיא מדינה להצהיר מעל בימתו שתכלית שאיפותיו היא השמדת מדינת ישראל, לא ילמד אותנו מהו מוסר ומהו טוהר הנשק".

ריבלין הוסיף, כי מדינת ישראל נשכה את שפתיה תקופה ארוכה וגילתה יכולת הבלגה ואיפוק נדירים לפני שיצאה למבצע. לדבריו: "אין מדינה בעולם שהיתה עוברת לסדר יומה נוכח הפגזות מתמשכות על עריה ואזרחיה".

ועדת החקירה של האו"ם לבדיקת פעולות ישראל במהלך מבצע "עופרת יצוקה" פרסמה אחר הצהריים (שלישי) את הדו"ח, לפיו מצאה ראיות לכך שישראל ביצעה פשעי מלחמה ברצועת עזה.

חברי הוועדה, בראשה עמד השופט ריצ'ארד גולדסטון, הציגו אחר הצהריים את הדו"ח שחיברו בתדרוך לעיתונאים באו"ם והמליצו להעביר את הממצאים לבית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה. הם ציינו כי להערכתם, ישראל ביצעה הפרה חמורה של החוק הבינלאומי בכל הנוגע לזכויות אדם.