רבבות הורים וילדיהם הגיעו אתמול לאירוע "סליחות של בית אבא" של תנועת "מבראשית" שהתקיים זו השנה החמישית בעיר העתיקה בירושלים. נושא האירוע היה "ועשית הישר והטוב", תיקון המידות בין אדם לחברו ובין אדם למקום.

תנועת מבראשית שמה לה לדגל לחזק את הקשר בין הורים וילדיהם. מטרה זו עמדה לנגד עיני המארגנים אשר רצו לצרוב חוויה רוחנית-משפחתית בקרב המשתתפים. 

בחלקו הראשון של הערב עברו המשתתפים בין 9 תחנות הפעלה שהיו פרושות בכל רחבי הרובע היהודי. מדריכי הערב היו ההורים שבאמצעות דפי הנחיה שחולקו ע"י תנועת "מבראשית", שימשו כמדריכים לילדיהם. התחנות היו מגוונות ומרתקות וביניהן: תאטרון בובות מרהיב של "בוביני", תיאטרון סיפור מרתק עם אביסף המספר, הכרת תהליך הכנת השופר והתקיעות עם חמדי, מופע "קסמי אמונה" של אבי באט, ניגוני נשמה וסיפורי סליחות של תיאטרון "פסיפס", סיפורים על הרב ג"ץ זצ"ל מפי נכדו עמיחי עזר ועוד. הורים וילדים אשר רצו לנוח מהצפייה, הוקמה תחנת יצירה בה ישבו והכינו יצירות מתאימות לחגי תשרי. 



בשעה 22:00 ניתן היה לראות המון אדם זורם מהרובע היהודי לכיוון הכותל המערבי. למרות שעת הלילה המאוחרת התקבצו למעלה מ-8,000 הורים וילדים  ברחבת הכותל המערבי תוך הקפדה על הפרדה מלאה. רבים מהילדים היו עייפים וניתן היה לראות ילדים שכובים על הרצפה, בידיהם דפי הסליחות ופיהם אומר תפילה זכה של תינוקות של בית רבן. 

בפתיחת אמירת הסליחות ברך הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, את באי האירוע ואת הרב מרדכי אלון על העשיה הרוחנית הברוכה בקרב קהלים רחבים ביותר בחברה הישראלית.לאחר מכן החלו באמירת הסליחות. נוסח הסליחות היה ייחודי והורכב מנוסח אשכנז ועדות המזרח במיוחד לערב זה. את אמירת הסליחות הוביל דוד חטואל בנוסח עדות המזרח כאשר על ידו יקי מנדלסון מנכ"ל התנועה משלים בקטעי נוסח אשכנז. פיוטים רבים הושרו על ידי ילדים רבים העומדים מסביבם. במהלך הערב אף נישאה תפילה מיוחדת לשחרור השבויים והנעדרים ולרפואת חולים. 



באי האירוע ציינו בסיפוק רב ובשמחה את הארגון המעולה, ואת העובדה כי למרות הקהל הרב והצפיפות האירוע התנהל באופן מסודר וכולם שבו הביתה בתחושה של התרוממות הנפש.

בתנועת "מבראשית" מתכוננים במרץ רב לאירוע הבא, "תפילת הילדים הגדולה" שתתקיים ביום חמישי י"א חשון, יום פטירת רחל אמנו ע"ה. טרם התפילה, יתכנסו הורים וילדים וילמדו על "כוחה של תפילה" מתוך דף לימוד מיוחד שהופק ליום זה. לאחר הלימוד יתכנסו כל הילדים והוריהם במאות מוקדי התפילה  ברחבי הארץ ויישאו תפילה לרפואת חולים והורדת גשמים. התפילה במוקד המרכזי תתקיים בע"ה יחד עם מרן הרה"ג הרב מרדכי אליהו שליט"א שכולם מתפללים להתחזקותו ורפואתו. ניתן יהיה לשמוע את התפילה באתר "מבראשית" וב"רשת מורשת" של קול ישראל החל מהשעה 17:00.