מה יעלה בגורלו? גלעד שליט
מה יעלה בגורלו? גלעד שליטצילום: פלאש 90



(השידור באדיבות הערוץ הראשון)

הקבינט המדיני בטחוני החליט הבוקר לאשר שחרור של 20 נשים, אסירות ועצירות ביטחוניות פלסטיניות, על פי הצעת צוות המשא ומתן לשחרור גלעד שליט. על פי הצעת המתווכים תקבל ישראל הוכחה עדכנית וחד משמעית לגבי שלומו ומצבו של גלעד שליט. אימות החיים הנ"ל יימסר לישראל על ידי המתווכים בצורת קלטת וידיאו שצולמה בעת האחרונה.



ראש הממשלה בירך בישיבת הקבינט את חגי הדס וצוות המשא ומתן על עבודתם המקצועית והרחוקה מן העין, ואמר: "חשוב שכל העולם יידע שגלעד שליט חי ובריא והחמאס אחראי לשלומו ולגורלו".



מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הקבינט החליט להיענות ליוזמה המצרית כצעד בונה אימון במסגרת המשא ומתן הבלתי ישיר. כל זאת לקראת השלבים המכריעים במשא ומתן לשחרור גלעד שליט ועל בסיס המחויבות של ממשלת ישראל לפעול בנחישות להשבתו הביתה במהירות תוך עמידה על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל.



ניתן לעיין ברשימת האסירות והעצירות, המיועדות לשחרור, ולקבל כל מידע הנוגע אליהן ולתהליך השחרור במחלקת חנינות במשרד המשפטים. הרשימה תפורסם בשעות הקרובות באתר האינטרנט של שירות בתי הסוהר.



גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה מסר כי ראש צוות המשא ומתן, חגי הדס, נמצא בקשר רציף עם משפחת שליט ומעדכן אותה בכל ההתפתחויות. "המשא ומתן עוד צפוי להיות ארוך וקשה", מסר אותו גורם. "נמשיך לנקוט מאמצים נחושים כדי להביא את גלעד בריא ושלם הביתה במהירות האפשרית".

גורם מדיני מסר כי המתווך הגרמני צפה בקלטת ובכוונתו להעביר אותה ביום שישי. לדברי הגורם, יועלו שמות האסירות לאתר שירות בתי הסוהר וכ-48 שעות אחרי הן ישוחררו. מדובר באסירות מיהודה ושומרון ואחת מעזה. כולן ריצו לפחות שני שליש ממאסרן ואמורות להתשחרר בשנתיים הקרובות. עוד נודע כי מדובר באסירות שהיו שותפות לפיגועי טרור במעגל השני או השלישי.

עוד נמסר כי בקלטת יש אינדיקציה למצבו הרפואי של גלעד שליט וכי ככל הנראה הקלטת צולמה בשבועות האחרונים אך הדבר אינו ברור. כלי תקשורת ערביים דיווחו כי הקלטת נמצאת כעת במצרים.