כך זה היה בעבר. שחרור מחבלים
כך זה היה בעבר. שחרור מחבליםפלאש 90
באתר השב"ס פורסמה בצהריים (רביעי) רשימת 20 האסירות אותן מתכוונת לשחרר ישראל בעוד יומיים, תמורת הקלטת ובה אות חיים מצולם מגלעד שליט.
 
בהודעת השב"ס נמסר כי "האסירות נבדקו על ידי גורמים משפטיים וגורמי שב"כ ונמצאו מתאימות לשחרור הן מן ההיבט של מסוכנותן והן מבחינת האישומים בגינן נעצרו. שחרור האסירות והעצירות יבוצע עד יום ו' 02.10.2009. ניתן לעיין ברשימת המשתחררות ולקבל כל מידע הנוגע אליהן במחלקת חנינות".
 
מהרשימה עולה כי רוב האסירות מרצות את עונשן בכלא בגין נסיון לגרימת מוות, קשר לביצוע פשע, חברות ומתן שירות להתאגדות בלתי חוקית, אלימות כלפי חייל, החזקת סכין למטרה לא כשרה, תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו, נשיאת נשק ועבירות נגד קיום הסדר הציבורי.
 
אחת מהמשוחררות היא אישה בת 39 אם לתשעה שהתכוונה יחד עם קרובת משפחתה לבצע פיגוע התאבדות כפול בתל-אביב ובנתניה. היא שימשה כאחראית במהלך ארבע השנים האחרונות על משרד העבודה לנשים בעזה מטעם הג'יהאד האיסלאמי. במסגרת תפקידה עמדה בקשר עם פעילים צבאיים מהארגון, ואף שימשה כמתאמת בין נשים שרצו לבצע פיגועי התאבדות לבין פעילים אלה.
 
 
גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה מסר כי ראש צוות המשא ומתן, חגי הדס, נמצא בקשר רציף עם משפחת שליט ומעדכן אותה בכל ההתפתחויות. "המשא ומתן עוד צפוי להיות ארוך וקשה", מסר אותו גורם. "נמשיך לנקוט מאמצים נחושים כדי להביא את גלעד בריא ושלם הביתה במהירות האפשרית".

גורם מדיני מסר הבוקר כי המתווך הגרמני צפה בקלטת ובכוונתו להעביר אותה ביום שישי. לדברי הגורם, יועלו שמות האסירות לאתר שירות בתי הסוהר וכ-48 שעות אחרי הן ישוחררו. מדובר באסירות מיהודה ושומרון ואחת מעזה. כולן ריצו לפחות שני שליש ממאסרם ואמורות להתשחרר בשנתיים הקרובות. עוד נודע כי מדובר באסירות שהיו שותפות לפיגועי טרור במעגל השני או השלישי.

עוד נמסר כי בקלטת יש אינדיקציה למצבו הרפואי של גלעד שליט וכי ככל הנראה הקלטת צולמה בשבועות האחרונים אך הדבר אינו ברור. כלי תקשורת ערביים דיווחו כי הקלטת נמצאת כעת במצרים. לכתבה המלאה לחץ כאן