מהומות הערבים בירושלים
מהומות הערבים בירושליםצילום: פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר, המזרחן אמנון לין, מתייחס ביומן ערוץ 7 למהומות בהר הבית וקובע כי הגיע הזמן שהעם בישראל יפנים מי עומד מולו ויפעל בהתאם.

"צריך להתרגל למחשבה שבקרב ערביי ישראל יש קבוצה מאוד קיצונית בהדרכת השייח' ראאד סלאח והשייח' חאטיב שנמצאים בקשר עם התנועה האיסלאמית בעולם כולו, בחמאס, בחיזבאללה, באחים המוסלמים ועוד. הם לא באי בודד", אומר לין.

אמנון לין מחריף את דבריו וקובע כי מבצעי המהומות בירושלים מקבלים הנחיות, פקודות והוראות מאותם גורמי חוץ בחיזבאללה ובאחים המוסלמים שאומרים להם להתמקד בירושלים בהתאם למטרותיהם שלהם. "הם זרוע ביצועית בתיאום מלא עם הנהגת החמאס" משוכנע לין.

כעורך דין מסרב לין לומר שמערכת המשפט בישראל מונעת את הטיפול הראוי למי שמבצע בפועל עבודות ריגול ביטחוניות, לכאורה, אך הוא שב ומתריע ואומר כי "הענישה של מדינת ישראל לא מרתיעה את מי שמבקש לפגוע בה בין השאר גם בטרור".

"לא מפתיעות אותי המהומות. מה שמפתיע אותי היא העובדה שעדיין לא למדנו את האמת המצערת בקרב ערביי ישראל".

ובאשר לזימונו של השגריר הישראלי בירדן לשיחת נזיפה אומר לין שהסיבה היא להוכיח ולהראות יד קשה כלפי ישראל בעיני הרוב הפלשתיני המתגורר בירדן. להערכתו עבדאללה ואנשיו חוששים מהרוב הפלשתיני וכדי להוכיח את כוחם הם מפנים אותו כלפי ישראל.