יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין
יו"ר הכנסת, ראובן ריבליןפלאש 90

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שיטול הערב (חמישי) חלק בכינוס המרכזי שיתקיים בבנייני האומה לציון 200 שנים לעליית תלמידי הגר"א, הלוא הם ראשוני משפחת ריבלין העניפה.

ריבלין ידגיש בנאומו את מרכזיותה של המשפחה בהכאת השורש בארץ ובחידוש היישוב היהודי בה. לדברי ריבלין, העליה הזו הקדימה את כל העליות האחרות, והייתה ייחודית גם במניעיה הטהורים, שלא נבעו מהשואה או מאנטישמיות, אלא מחיבור אידיאולוגי והסטורי של העם לארצו.

בין השאר יאמר "משפחתנו רשאית להתגאות ביציבות ובשורשים העמוקים שהכתה בארץ במאתיים השנים האחרונות, בהיותה מראשוני העולים אליה, מאה שנה לפני התנועה הציונית. בחלקה של המשפחה נפלה הזכות, לשמש ראש חץ של עלייה לארץ, במצוות הגר"א מוילנה ותלמידיו. להרצל וחבריו למעשה הציוני זכויות רבות, אבל זכות הראשונים שמורה להורי הורינו, ששינו את המציאות בארץ והניחו את התשתית לציונות. זו הייתה העליה הראשונה האמיתית".

עוד מדגיש ריבלין בדבריו, כי "המעשה הגדול שעשו מפריך גם את התזות, הנשמעות מעת לעת בעיקר בעולם הערבי, כאילו הקמת המדינה ואף הציונות כולה, הן אך ורק תגובה לשואת אירופה. לא מתוך כורח כלכלי או אנטישמי  עלו תלמידי הגר"א לארץ הקודש. הם הניחו מאחוריהם עולם ומלואו של קהילות מפוארות ומשגשגות. הציונות לא החלה מדוחק כלכלי או מאנטישמיות, כשם שאין לייחס את הקרת המדינה אך ורק לשואה. העם היהודי חזר למולדתו ההסטורית, וראשוני העולים החליטו לעשות מעשה ולא להסתפק עוד בתפילות לירושלים, אלא לחדש באופן מעשי את הזיקה אליה".