מערכת החדשות של ערוץ 10 סומכת ככל הנראה על זיכרונם הקצר, הקצר מאוד, אפילו הקצרצר של צופי הערוץ.

צופי תכנית הבוקר של ערוץ 10 היו משוכנעים שהם צופים בראיון חי עם זוכת פרס נובל, פרופ' עדה יונת, אבל מסתבר שהמגישים שבאולפן חיים אתגר וסיון כהן שוחחו עם עצמם ולא עם הפרופ'. גם התפעלותם הספונטאנית מתשובותיה לא הייתה כל כך ספונטאנית. כך מתברר מסרטון קצר שהועלה בימים אלה לאתר שיתוף הקבצים יוטיוב.

מהסרטון מתברר שהראיון החי היה בעצם חיתוך של קטעים מראיון ששודר ערב קודם לכן במהדורת החדשות של הערוץ, ראיון אותו קיימה עם הפרופ' יונת מיקי חיימוביץ. נטלו עורכי מערכת החדשות את הראיון, חתכו ממנו כמה מילות קישור, חיברו שאלות דומות לאלו ששאלה חיימוביץ' בערב הקודם, ביקשו מהפרופ' לומר את המילים "בוקר טוב חיים וסיוון" ושידרו את הדברים כאילו היו ראיון חי.

אין ספק, עבודת העריכה עשויה היטב, כפי שתוכלו לראות בסרטון המצורף, אבל נראה שראוי היה יותר שאתגר וכהן פשוט יודיעו לצופיהם שהם עומדים לשדר בשנית ראיון שקיימה אמש מיקי חיימוביץ'. מה היה נגרע מכבודה של תכניתם? שום דבר. ובעיקר לא היה צריך אתגר להמשיך במשחק המשודר הזה ולנזוף נזיפה מחוייכת בשותפתו להגשת המשדר במילים "את מזלזלת בזוכה שדיברה איתנו ככה. מתי בפעם האחרונה דיברת עם זוכת פרס נובל?".

אנחנו עדיין ממתינים לתגובת ערוץ 10 לשאלה שהפנינו אליהם אודות השידור התמוה.

ותודה לגולש האלמוני ששיגר לנו את המידע על הכתבה במייל האדום.

הראיון המשוכפל


(עורך הסרט: שחר גולן)