ההשבעה אמש בכותל
ההשבעה אמש בכותלצילום: מירי צחי, באדיבות "חומש תחילה")

בחטיבת כפיר יתקיים היום משפטם של חיילי שמשון שמחו נגד עקירת חומש במהלך טקס השבעתם. את המשפט יקיים מפקד החטיבה שבעת נאומו הניפו החיילים את השלט נגד עקירת חומש.

על פי הערכות צפויים החיילים לקבל עונשי מאסר אולם בימין מוחים על עצם העמדתם לדין. גורם בימין קובע כי אם המערכת הצבאית מבקשת להעמידם לדין הרי לא ראוי שיועמדו לדין בפני המח"ט שכן יש לו עצמו נגיעה לפרשה בהיותו האדם שדבריו הופרעו במהלך הטקס.

בתנועת "מטות ערים" מביעים גאווה על מה שהם מגדירים כ"הגבורה שגילו חיילי צה"ל בכותל". בתנועה אומרים כי "יש גבורה פיזית אבל יש גם גבורה פסיכולוגית ומוסרית כפי שנוכח לדעת מי שצפה בחיילינו בכותל. הלה נוצלו לרעה בעבר ולכן הם מחו נגד הפיכתם לשפחות פינוי של מפלגת העבודה. חבל שקומץ  אישי ציבור הלעיזו באופן ילדותי על אותם חיילי צה"ל".

בתנועה מוסיפים ואומרים כי "בזכות החיילים הנועזים, יהיה ברור להבא, שגירוש יהודים מארצם נחלתם, הוא בעיני התרבות הישראלית לא רק חציית קו אדום כי אם פקודה בלתי חוקית בעליל. מכאן, שיש לכל חייל חובה (לא רק זכות) חוקית לסרב לפקודה שכזו".

"באשר לרעיון הילדותי להדיח את אותם חיילים, כדאי לקברניטי צה"ל לזכור, שבפעם האחרונה שהם דחו לוחם שהיה ימני מדי לטעמם, הסתבר - לאחר שהלוחם בכל זאת התקבל לשורות צה"ל בעקבות התערבות אישי ציבור -  שאותו לוחם כמעט-דחוי הינו גיבור לפי כל קנה מידה שניטרל מחבל פעיל והציל רבים ממוות", מוסיפים אנשי התנועה.