ערבים מתפרעים בצעדה
ערבים מתפרעים בצעדהצילום: ועד מתיישבי בנימין

תושבי גוש שילה ותושבי קידה שבבנימין ערכו הבוקר (שלישי) צעדת מחאה לתוככי הכפר הערבי קריות. במהלך הצעדה תקפו תושבי הכפר את הצועדים וזרקו לעברם אבנים, במקום התפתחו עימותים. כוחות משטרה במקום.

התושבים צעדו כמחאה על כך שהצבא מאפשר לפלסטינים למסוק במטעי הזיתים הסמוכים ליישוב קידה, וטוענים כי מדובר במטעים דלים וכי מטרת הפלסטינים ואנשי השמאל במקום לעורר פרובוקציה.

כ-100 מתושבי גוש שילה הגיעו הבוקר למטעי הזיתים הסמוכים ליישוב קידה, למקום ממנו נורה חברם סא"ל יאיר הירש שנפצע בפיגוע ירי לפני כחודש. הירש הראה לתושבים את המקום ממנו נורה הנמצא למעשה בתוך מטעי הזיתים. התושבים הסבירו כי הפלסטינים מנצלים את המסיק על מנת לערוך תצפיות ולבצע פיגועים.

אתמול הודיעו תושבי היישוב קידה כי אם הצבא יאפשר לערבים ולאנשי השמאל הקיצוני להגיע מחר למטעי הזיתים הצמודים ליישובם באמתלה של מסיק, יקיימו תהלוכת פרובוקציה נגדית לתוככי הכפר הערבי הסמוך.

הם ציינו כי "בשבוע שלאחר הפיגוע התקיימה פגישה של התושבים עם המח"ט ושם נאמר באופן חד וברור כי תושבי קידה לא יסכימו לפרובוקציות של השמאל באיצטלה של עבודות מסיק"

בנוסף טענו כי "אנשי השמאל והערבים מגיעים למטע הסמוך ליישובם למרות שידוע להם שאין בהם זיתים, כמו ברוב המטעים בשומרון, והם עושים זאת רק לצורך ההתרסה והפרובוקציה וכן לצורך איסוף מידע לביצוע פיגועים. יש לציין שהפרובוקטורים אינם בעלי הקרקע אלא אנשי שמאל וחמאס".

לדבריהם, "הצבא נעתר לדרישות הסרק של הערבים והשמאל". תושבי קידה ותושבי גוש שילה אמרו כי התהלוכה מתקיימת כאקט של פרובוקציה וגם על מנת להזכיר שסביב הכפר ישנם שטחי מדינת ישראל אשר מטעמי ביטחון נמנע מיהודים להגיע אליהם, "נרים את ראשינו ולא ניתן למהלכים המסכנים אותנו ואת ילדינו לקרום עור וגידים", אומרים התושבים.

תמונות מן הצעדה וההתפרעויות (צילום: ועד מתיישבי בנימין):

סא"ל יאיר הירש שנפצע בפיגוע ירי
ערבים מתפרעים במהלך הצעדה
 
סא"ל הירש בראש הצועדים
 
הפרות סדר בכפר קריות לאחר הצעדה