ועדת האישים של עיריית ירושלים דחתה את בקשתו של חבר מועצת העיר, עו"ד יאיר גבאי, לקרוא שמות של רחובות בעיר על שמם של גיבורי מלחמת לבנון השניה רס"ן רועי קליין, וסא"ל עמנואל מורנו.



ועדת האישים תירצה את דחיית הבקשה בכך שחללי מערכות ישראל מונצחים על ידי ועדת ההנצחה העירונית.



עו"ד גבאי תוקף את ההחלטה ומכנה אותה אנטי ציונית ואנטי חינוכית "אני בטוח שראש העיר, מר ניר ברקת, ישנה את ההחלטה, וזאת מכיוון שהוא תומך בעמדתי שיש להנציח את זכרם של חללי מערכות ישראל ברחובותיה של העיר".

נזכיר כי רב סרן רועי קליין ז"ל נפל בקרב העקוב מדם שנערך בעיירה בינת ג'בל שבדרום לבנון יחד עם עוד 7 מחייליו. רועי, סמג"ד גדוד 51 של גולני נפל עת זינק על רימון יד כדי להגן בגופו על חייליו תוך קריאת "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד". במעשה גבורתו זה הציל את חייליו. ועל כך הוענק לו עיטור העוז.



סגן אלוף עמנואל יהודה מורנו, קצין בכיר בסיירת מטכ"ל, נהרג במלחמת לבנון השנייה. סא"ל מורנו נהרג לאחר שהפסקת האש נכנסה לתוקף, בפעולה באזור בעל-בק. על פעילותו הצבאית, כולל הפעולה בה נהרג, הוטל איפול כבד, ונמנע פרסום תמונתו.



ב-27 באפריל 2008 העניק ראש אגף המודיעין ציון לשבח למורנו "על פועלו רב השנים למען ביטחון מדינת ישראל, ועל השתתפותו בפעילויות מבצעיות במלחמת לבנון השנייה"‏‏.