תוכן כפול וקידום אתרים

על תוכן כפול ועל קידום אתרים. מיכל רוזנשטיין, מ-ClickWise כותבת על המשמעות של תוכן כפול לקידום אתרים במנועי חיפוש.

מיכל רוזנשטיין, "clickwise" , י"א בחשון תש"ע

גוגל
גוגל
צילומסך: ערוץ 7
על תוכן כפול ועל קידום אתרים.

האם תוכן כפול משפיע על קידום אתרים ?

בתחום קידום אתרים נוסח שנת 2009 שם המשחק הוא תוכן, מנועי החיפוש מעניקים חשיבות רבה לתכנים המופיעים באתר שלך ולתדירות העדכון שלהם באתר, אתר שמתעדכן דחופות בתכנים חדשים יצליח להתקדם טוב יותר מאתר עם תכנים סטטיים לחלוטין. נכון שלא די בסתם תכנים וחשוב שהתכנים יכילו את מילות המפתח שאתם מבקשים לקדם אבל זה כבר נושא שנדון עליו בפעם אחרת.

אז מה זה בעצם תוכן כפול?

תוכן כפול הינו מצב שבו נעשה "העתק הדבק" של עמוד תוכן באתר או פסקה מסוימת ממנו, בין אם מדובר בכפילות שנעשתה לשם מניפולציה ובין אם בתמימות הדבר עלול להוות בעיה. לא די בכך שהעתקת תכנים ברשת יכולה להיחשב הפרת זכויות יוצרים, מה גם שמנועי החיפוש נוקטים באמצעי ענישה כנגדה. חשוב שתדעו כי, מדובר בחסם עיקרי שיכול לעקב ואף לפסול האתר שלכם מתוצאות החיפוש של Google.


ראשית, חשוב לבצע בדיקת כפל תכנים, אם האתר שלך מכיל מספר עמודים עם תוכן זהה יש דרך לדווח למנועי החיפוש לא להתייחס לכך כתוכן כפול על ידי מתן פקודת "canonicalization" לעמודים. מנועי החיפוש פועלים למען הגולשים ורוצים למנוע מהם חווית גלישה שלילית וחשיפה לתכנים לא רלוונטיים לחיפושים שלהם או לתכנים משוכפלים. ענישה כנגד תוכן כפול באה למעשה כנגד כל אותם אתרים שחושבים כי "המציאו את הגלגל" ויוכלו לשכפל וליצור רשתות תוכן זהות לאתר שלהם כמגמה שיווקית רק כדי להוציא מהם עוד ועוד קישורים וכמובן גם על הדרך לספק עוד תוצאות חיפוש שיובילו לקוחות לעסק.

נכון אז לא תמיד תוכן כפול שנוצר הינו במגמה ליצור מניפולציה לכן חשוב לבדוק שבאתר שלכם לא קיימים תכנים כפולים וכמובן שאף אחד לא מעתיק מכם תכנים. פסילת מנועי החיפוש תלויה בכמות התכנים הכפולים, אם מדובר בעמוד אחד יתכן ואותו עמוד יפסל מתוצאות החיפוש או יפגע במיקומים של מילות המפתח המובילות אליו. אך, אם מדובר בכמות גדולה של תכנים במקרים בהם הרובוטים של Google מבחינים בתוכן כפול, הדבר עלול לגרום למצב בו האתר יוסר לחלוטין מתוצאות החיפוש.

אומנם, יש כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי למנוע מצב לא נעים ופגיעה באתרך ולהבטיח שהגולשים יחשפו רק לתכנים שהם צריכים. תוכל ליצור חסימות של אינדוקס עמודים על ידי robots.txt, למשל אם הקמת אתר חדש תוכל להפעיל פקודת 301 Redirect ולכוון הגולשים לעמודים החדשים. השתדלו להשתמש בכלי Webmaster Tools כדי לבדוק שאין לכם עמודים כפולים באתר או שגיאות.

לסיכומו של עניין, כולנו יודעים שאם תמצא בעיה אצלך באתר תוכל לטפל בה במהירות אם תשכיל להשתמש בכלים הנכונים. אך, מה תעשה כאשר תגלה שאתר אחר מעתיק ממך? אם Google יבחר להציג את האתר שלך אז תוכל לבחור שלא לעשות כלום בנושא. אולם ,אם נפגעת מכך תוכל להגיש פניה ולבקש הסרתו של האתר הפוגע ממנועי החיפוש בקישור הזה.

עוד בנושא:


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il