מצדיעים לג'ו עמר ז"ל

ליאור אלמליח, אחד הזמרים המוערכים בתחום הפיוטים , החזנות הספרדית והמרוקאית, יצא בסיבוב הופעות "שלום לבן דודי" המהלל ומספר את פועלו ויצירתו של הזמר היוצר, יוסף ג'ו עמר ז"ל גדול הזמר הספרדי, שהלך לעולמו בחודש יוני האחרון.



בערב זה הושמעו מיטב הפייטנים: הרב הפייטן המוערך חיים לוק, נער הפלא ממעלות אליה ינון גבאי תלמידו של ליאור אלמליח, ואיתם ליאור אלמליח שג'ו עמר סימן כממשיך דרכו במכתב מרגש שהותיר לאחר מותו. בערב מבוצעים הלהיטים: "ברצלונה", "ישמח משה", "שלום לבן דודי", "פרח הלימון", "ידידי השכחת", "יעלה יעלה", "שיר השיכור" ועוד.



את הערב הנחה איש התקשורת שאול מייזליש שציין את היותו של ג'ו עמר פורץ דרך בהנחלת הזמר המזרחי והמסורתי לקהלים רחבים בארץ.



את המופע מלווה התזמורת האנדלוסית מעלות, בניצוחו של אמן העוד עימאד דלאל והיא מונה כ-20 נגנים, שחלקם נגנים אותנטיים וקלאסיים, מיזוג של יהודים וערבים ,צעירים ומבוגרים . התזמורת פועלת מאז שנת 2005 והספיקה להופיע במספר רב של אולמות קונצרטים ברחבי הארץ, ובערב זה לוקחת חלק נכבד בניגון להיטי ג'ו עמר כהצדעה לפועלו התרבותי.



"מבחינתי להופיע ולהפיק ערב הצדעה לג'ו עמר ז"ל זאת שליחות. אין ספק שהמוסיקה הפיוטית הפכה לז'אנר ששייך לכולם ולא רק לחברה הדתית והחרדית בישראל". אומר אלמליח." שיר שלוקח את הישן בתהליך התחדשות הוא חיבור של יהדות מסורתית עם מודרנית והוא יסוד חשוב ביהדות."