שי ניצן
שי ניצןפלאש 90
פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה הבוקר (ראשון) לתנועת "פרופיל חדש", כי תיק החקירה הפלילית נגד התנועה ונגד חברים בה ייסגר. חברי התנועה נחקרו בחשד לעבירות של הסתה להשתמטות מצה"ל וסיוע לקבלת פטור במרמה.


החקירה החלה בחודש אפריל אז פשטו שוטרי מרחב ירקון על בתיהם ועל מקומות העבודה של כעשרה פעילים בתנועה בגין פרסומים שלכאורה עודדו אזרחים להשתמט מגיוס לצה"ל ואשר פורסמו באתרי האינטרנט "פרופיל חדש" ו"מטרה 21". לפני כמספר חודשים הועברו חומרי חקירה מהמשטרה לפרקליטות מחוז תל-אביב.


לפי ההודעה שמסרה היום הפרקליטות לתנועה, "התיקים נגד חלק מהנחקרים נסגרו מטעמים של חוסר אשמה וכנגד חלקם מחוסר ראיות".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל שיגר אז מכתב למשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, ובו דרש ממנו לפעול מיידית להסרת האתרים מרשת האינטרנט, בעילת הסתה להשתמטות משירות בצה"ל.

במכתב של הפורום נאמר בין היתר כי באתר "פרופיל חדש" ישנם חומרים רבים ומגוונים בעניין הסתה להשתמטות משירות בצה"ל, כגון: "מאמר המפרט את הפטורים הקיימים, מאמר העוסק באמונות הנפוצות על היחס לבעלי פטור 21 וביסוסן במציאות, ערכת מידע עדכנית המתארת את השלבים של בקשת פטור מטעמי מצפון, מדריך לסרבן על בתי הכלא הצבאיים, מאמר המתאר את המצב המשפטי בישראל ובעולם המגדיר את סרבנות המצפון כזכות, שאלות ותשובות לחיזוק סרבן המצפון, מידע על השגת פטור מטעמי בריאות, מידע על פניה לקב"ן, מידע על האפשרות של מי ששוחררו על סעיף נפשי להשיג רישיון נהיגה ועוד".

עוד צויין במכתב כי "אתר נוסף הפועל בכיוונים אלו ומסית להפרת החוק בגלוי הינו "המטרה - 21". באתר זה קריאה למלש"בים לפגוע בהליכי המיון לצה"ל, באתר מובאות עצות להשתמטות ולפעול בדרכי שקר, כזב ורמייה כדי להשתחרר משירות בצה"ל".