ישראל בצמרת ייצור מטוסי המנהלים

התעשייה האווירית מנפיקה עוד מטוס מנהלים סילוני. "אנחנו בצמרת העולמית לייצור מטוסים כאלה", מספר מנהל חטיבת כלי טיס אזרחיים.

שמעון כהן , ט"ו בחשון תש"ע

המטוס החדש
המטוס החדש
יח"צ

בימים האחרונים חשפה התעשייה האווירית יחד עם חברת גלפסטרים האמריקאית מטוס מנהלים סילוני חדש – 250G. דוד דגן, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טיס אזרחיים, מספר ביומן ערוץ 7 על המטוס החדש ועל היות ישראל ממוקמת גבוה בצמרת יצרניות מטוסי המנהלים בעולם.

על יתרונותיו של המטוס החדש אומרים בתעשייה האווירית: "ה-G250 שייך לקטגורית מטוסי מנהלים בינוניים-גדולים, והוא בעל ביצועי טיסה משופרים ותא נוסעים מרווח. המטוס החדש הינו המרווח, המהיר ובעל טווח הטיסה הארוך ביותר בקטגוריה זו של מטוסי מנהלים. המטוס מתוכנן ומיוצר ע"י התע"א תוך שימוש בכלי פיתוח וייצור מהמתקדמים בעולם".

במהלך השנה הקרובה תתקיים טיסת הבכורה ולאחריה יוצג לאישרור מול רשויות התעופה הישראלית, האמריקאית והאירופית, ואז גם צפוי המטוס להיכנס לשוק. 

"המטוס החדש מתאפיין בנוחות נוסע מרבית: תא נוסעים גדול הכולל מעבר לתא המטען בזמן טיסה, עם שטח רצפה גדול 17%-35% מהמתחרים, 19 חלונות פנוראמיים, מטבחון מתקדם, מערכת דיחוס אויר משופרת העוזרת לנוסעים לרדת רעננים יותר מטיסות, ואביזרי יוקרה שונים המותקנים בד"כ רק במטוסי מנהלים גדולים ויקרים בהרבה", מוסיפים בתעשייה האווירית. וכדי לזכות במטוס שכזה תצטרכו להפטר מסכום זניח של 24 מיליון דולר, אומר דגן.
 
דגן מוסיף ומספר כי ישראל מצויה בצמרת החברות בעולם המסוגלות ליצר מטוסי מנהלים כדוגמת אלה. להערכתו אין למעלה מעשר חברות ברחבי העולם המייצרות מטוסי מנהלים ובתוך צמרת חברות אלו עומדת התעשייה האווירית הישראלית.