שינוי מגמה. לוין
שינוי מגמה. לויןפלאש 90
יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), שלח שאילתא לשר הביטחון בנושא בניה בקרית ארבע.
 
בפתח השאילתא כתב, "מצוקת הדיור בקרית ארבע הולכת ומחריפה. נודע לי כי לפני מספר ימים נהרס צריף שהקימו הורים מבני היישוב על מנת לספק קורת גג לבתם בת ה- 3. צריף זה נהרס".

ח"כ לוין שאל את שר הביטחון:



1. מדוע נפגעות זכויות יסוד של התושבים  להתגורר ביישוב בו נולדו וגדלו?



2. מדוע מופלים תושבי קרית ארבע לרעה ביחס לתושבי היישובים האחרים בישראל?



3. מדוע לא יאפשר משרדך באופן מיידי לבנות בקרית ארבע את בתי המגורים הדרושים לתושבים?

פעיל הליכוד גדעון אריאל פנה לאחרונה למספר חברי כנסת מהליכוד בעניין אי-הרחבת קרית ארבע תוך פגיעה בזוגות צעירים.

בפנייה לחברי הכנסת נכתב "די לחניקת קרית ארבע, שחררו את גבעות החנק סביבה ואפשרו חיים נורמליים למתיישביה, אחרת  יהרסו את המובלעת היקרה הזו תוך שבוע - כפי שהיה לצערנו בגוש קטיף. כבר 20 שנה לא אפשרתם בנייה בקרית ארבע, המצב שם לא נורמלי לחלוטין. לשמחת כולנו - חלוצים צעירים ראשונים החלו להתיישב בגבעות קרית ארבע, אז אנא - הנפיקו להם אישורי בנייה. פיתחו במאבק ציבורי שיחזק את הרוח".

"חבר כנסת יקר, הנה מסר אישי מפי אחת החלוצות בקרית ארבע: "אני אשה ממש קטנה. כולי סטודנטית. יש לי 2 ילדות. אבל הנסיון שלי לימד אותי כי לכל אחד יש את הכוחות שלו!"   חבר כנסת או שר יקר - אני מצפה לשמוע אותך מפעיל את הכח  שלך. למנוע הריסות בעתיד, לומר "כן" לחיים נורמליים - עכשיו - עם דיור בהרי קרית ארבע לדור הצעיר", כתבו פעילי הליכוד.

לאחרונה תנועת "מטות ערים" התריעה על הריסת צריף המשמש למגורים של משפחה בת ארבע נפשות בגבעה 18 בקרית ארבע. אבי המשפחה,  אריה דייויס, הוא סטודנט, בן מושב הזורעים בגליל, לוחם בסיירת פלס"ר בגבעתי וחבר בכיתת הכוננות של קרית ארבע. זויה (האמא), שגם היא סטודנטית, סיפרה ל"מטות ערים" כי "קרית ארבע היא כמו מובלעת. בחלק מהשכונות המרחק בין הקרוונים הוא רק מטר, מטר וחצי, מעברה לכל דבר. את שומעת את השכנים לא רק כשהם צועקים - אפילו כשהם רק מדברים. יש לקרית ארבע עתודות קרקע שהן חלק מתכנית המתאר שלה - אך לא נותנים לבנות בהן. לא מחלקים מגרשים כבר 20 שנה, מחירי הדירות מרקיעים שחקים. זה מצב לא נורמלי".

האמא הצעירה המשיכה "קרית ארבע כיום מוקפת גדרות. התושבים לא יוצאים מחוץ לגדר של קרית ארבע אלא ברכב, וכל מה שמעבר לגדר לא מעניין אף אחד, אפילו מבחינה בטחונית . לפני 3 שנים אמרתי לבעלי: נולדתי בקרית ארבע -  אבל אין לי מושג מה יש מעבר לרכס, בוא נלך לראות?' לא התרחקנו: חצינו את הכביש. לימים החלטנו שמישהו חייב לצאת מהגדרות אז באנו לגור כאן בגבעה 18. הרי אם איננו בטוחים בחוץ - גם איננו בטוחים בפנים- בתוך קרית ארבע! הקטע זה לא הגדר. הקטע זה הרוח. כשאני יוצאת מהגדר, כמו בירושלים לפני הרבה שנים, אני עושה שינוי ברוח, הרוח שלנו מתחזקת,  זה שווה יותר מכל גדר".

לאחרונה הופצו תמונות של ביתם בת ה-3 של הזוג דייויס, ישנה בשק שינה בגבעה 18, יצויין שגבעה זו היא בתוך תוכנית המתאר של קרית ארבע.  כשהבית הזעיר נהרס בן לילה, בשעה 1:30 לפנות בוקר, על פי הוראת השר אהוד ברק וללא צו הריסה,  הילדה בת ה-3, הוריה ואחותה התינוקת נאלצו לישון בחוץ בשקי שינה -- עד להקמת הבית (צריף רעוע) מחדש. במטות ערים מציינים התמונות יצרו זעזוע רב בקרב פעילי ליכוד ואנשי ימין רבים.

מצפה אביחי נבנה מחדש