נחשון לא מגרשים
נחשון לא מגרשיםפלאש 90

ד"ר יואל מלמד, אביו של אחד מחיילי גדוד נחשון שהניף הבוקר את השלט "גם נחשון לא מגרשים", סיפר הערב (שני) לערוץ 7 כי שוחח עם בנו לאחר המעשה ושמע ממנו כי הוא שלם עם מה שעשה למרות העונש הצפוי לו.

לדברי ד"ר מלמד, "בעונש שנגזר על החיילים צה"ל יורה לעצמו ברגל, העונש לא ירתיע מישהו מלבטא את מחאתו על השימוש בצה"ל לצורך גירוש יהודים".

"הצבא צריך לעשות בדק בית מעמיק על הקטע הפוליטי השזור בו. לא יתכן שצה"ל יהיה כלי בידי השמאל לביצוע מטרותיו הפוליטיות, בין השאר באמצעות חיילים ימניים המשרתים בו. תפקידו של צה"ל הוא הגנה על עם ישראל ולא שום דבר אחר", הוסיף האב.

מפקד חטיבת כפיר, אל"מ אורן אבמן, שפט אחר הצהריים את שני חיילי גדוד נחשון שהניפו הבוקר (שני) את הכרזה באשמת סירוב פקודה והתנהגות מבישה. השניים נידונו לשלושים ימי מחבוש, הדחה מתפקידי פיקוד ולחימה והורדה בדרגה.

דובר צה"ל מוסיף, כי "צה"ל רואה בחומרה הפגנות פוליטיות במסגרת צבאית, תוך פגיעה במשמעת והתנהגות מבישה. מעשה זה פוגע בעוצמה ובאחדות השורה ביחידה לוחמת".

פעיל הימין, ברוך מרזל, אומר בתגובה לעונש שנגזר על חיילי גדוד נחשון שהניפו כרזה, כי "הצבא מתמודד בצורה לא נכונה עם המצוקה שמשדר השטח", אמר מרזל "במקום לשלוח את החיילים לכלא היה ראוי שברק יפסיק להכניס את צה"ל למחלוקת הפוליטית. העונש לא ירתיע את החיילים לסרב לגרש ילדים".

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) תוקף את שר הביטחון בעקבות עונש המחבוש וההדחה שנגזר על החיילים. "הענישה לחיילים שנדחקו לפינה חושפת שוב את האטימות של ברק. יש להעמיד למשפט את מי שמדרדר את הצבא לוויכוח פוליטי רק כדי לצבור נקודות במפלגתו האבודה", אומר בן ארי.