חיילים במאחז
חיילים במאחזפלאש 90

מפקד גדוד נחשון הטיל על ארבעת החיילים הנוספים שהיו מעורבים בהנפת השלט אתמול עונשים שונים. שניים מהם נשפטו לעונשים של 14 ו-20 ימי מעצר בפועל והשניים האחרים נשפטו ל- 28 ימי ריתוק בבסיס.

פעיל הימין, איתמר בן גביר אמר בתגובה כי "העונשים לא ירתיעו.  רק אתמול קיבלנו פניות של עשרות חיילים המבקשים שלא להשתתף בגירוש ילדים. לשר הביטחון ברק אסור להכניס את הפוליטיקה לצבא".

בן גביר מציין כי מדובר בכדור שלג שמתגלגל, יש יותר ויותר חיילים שפונים לגופי ימין, מביעים נכונות ורוצים לעשות צעד דומה לזה שנקטו חיילי שמשון ונחשון".

"התחושה שאנחנו מקבלים מהשטח היא שנפל דבר בישראל, החיילים בשטח אומרים בצורה פשוטה 'לא רוצים לגרש ילדים מהבית', 'לא רוצים לגרש יהודים'", אומר בן גביר ומוסיף, אנו  פונים לדרג הפוליטי ומבקשים אל תקרעו את הצבא, אל תכניסו את הצבא למחלוקת, תעזבו את החיילים שלא יאלצו להתעסק בדברים שלא לשמם התגייסו".

שניים מחיילי גדוד נחשון שהניפו אתמול (שני) שלט על גג בסיס צבאי באדוריים בדרום הר חברון עליו נכתב "גם נחשון לא מגרשים יהודים" בעקבות הריסת מבנים בישוב נגוהות, נשפטו אתמול ע"י מפקד חטיבת כפיר, אל"מ אורן אבמן, באשמת סירוב פקודה והתנהגות מבישה. השניים נידונו לשלושים ימי מחבוש, הדחה מתפקידי פיקוד ולחימה והורדה בדרגה.

דובר צה"ל הוסיף, כי "צה"ל רואה בחומרה הפגנות פוליטיות במסגרת צבאית, תוך פגיעה במשמעת והתנהגות מבישה. מעשה זה פוגע בעוצמה ובאחדות השורה ביחידה לוחמת".

לפני כשבועיים הגיעה לשיאה התסיסה הפנימית והזעם בקרב חיילי גדוד שמשון ובני משפחותיהם בעקבות ריבוי הפינויים שמבצע הגדוד בחומש בימי חול ובשבתות, לעיתים תוך אלימות. חיילי פלוגת הטירונים של גדוד שמשון סיימו את פרק הטירונות בהשבעה חגיגית בכותל בהשתתפות בני משפחותיהם ומאות רבות של אורחים. בעיצומו של טקס ההשבעה, כשמפקד חטיבת כפיר פתח בנאום המח"ט, הניפו חיילי מחלקה שלטים נגד הפינויים שמבצע הגדוד בחומש.



בשלטים נכתב, בין השאר: "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". במקביל הניפו בני משפחותיהם וחבריהם שבקהל שלטים דומים. במוצאי השבת האחרונה התקיימה קבלת פנים חגיגית למניפי השלטים חיילים שמשון אריה ארבוס ואחיה עובדיה לאחר שמפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה אורן אבמן, הדיח את שני הטירונים וגזר עליהם 20 ימי מחבוש בפועל.