ד"ר חגי בן ארצי
ד"ר חגי בן ארציצילום: יואב פינקל, ערוץ 7
על רקע הדיווחים לפיהם נשלמת העיסקה לשחרור מאות מחבלים במסגרת המהלך לשחרור החייל גלעד שליט משגר היום (ראשון) ד"ר חגי בן ארצי לגיסו, בנימין נתניהו, מכתב חריף בו הוא קורא לו שלא להיכנע ולחתום על העיסקה. במידה שאינו יכול לעמוד בלחץ, "שיתפטר בידיים נקיות ולא ימיט חרפה על עצמו על משפחתו ועל כל עם ישראל". 
 
המכתב נשלח למשרדו של ראש הממשלה.
 
מכתב גלוי לראש הממשלה בנימין נתניהו/ חגי בן ארצי 

בימים האחרונים מתרבים הסימנים, שנכנעת לטרור של החמאס והינך עומד לחתום על עסקה, שבמסגרתה ישוחרר החייל גלעד שליט תמורת שחרורם של מאות רבות של מחבלים רוצחים, רובם מארגון החמאס.

אני מתפלל, שהשמועות האלה אינן נכונות, ואם הן נכונות אני פונה אליך בפניה נרגשת של הרגע האחרון: ביבי, אם אינך יכול לעמוד בלחץ של התקשורת ושל גופי השמאל – תתפטר ותלך הביתה בידיים נקיות, בלב שלם ובשם טוב ואל תחתום על עסקה מבישה, שלא רק שתהפוך אותך לצחוק ולבדיחה אלא גם תטיל על כתפיך את האחריות לגל הטרור הבא, שעלול להיות נורא יותר מקודמיו. 

כבר בספרך על הטרור ("המערב יכול לנצח"), שהפך אחד מספרי היסוד בתחום זה בעולם כולו, אתה מגדיר את שחרור המחבלים "כטעות איומה, שמובילה בהכרח להתגברות הטרור ולהתרבות פעולות הסחטנות" (עמ' 144 במהדורה האנגלית).

אתה תוקף את מדיניות ממשלות ישראל שנכנעו לטרור ושחררו מחבלים, מצביע על התוצאות הקשות של העסקאות האלה, ומתחייב שכמנהיג תסרב לכל עסקה כזאת באופן מוחלט. "אל תשחררו מחבלים שפוטים!" אתה קורא למנהיגי העולם החופשי.

כשגריר ישראל באו"ם יצאת בביקורת גלויה נגד עסקת ג'יבריל, שבה שוחררו מאות מחבלים רוצחים, והזהרת מפני תוצאותיה הצפויות: התגברות הטרור והרג רב משני הצדדים (כפי שלצערנו התממש מיד לאחר העסקה, כשפרצה האינתיפאדה הראשונה). למרות שהיית אז עובד מדינה, תקפת בפומבי את הממשלה והסתכנת בפיטוריך – אבל היית נאמן למצפונך ולעקרונותיך, ואנחנו התגאינו בך. סיפרת לי פעם, שבאותם רגעים עמדה לנגד עיניך דמותו של אחיך יוני ז"ל, שנהרג במבצע אנטבה, כשמסר את נפשו כדי שמדינת ישראל לא תשחרר מחבלים.

לצערי, כבר בקדנציה הראשונה שלך כראש ממשלה כשלת במבחן עקרוני וגורלי זה – כדי לשחרר שני אנשי "מוסד" שנתפסו בירדן, הורית לשחרר את השייח' אחמד יאסין, שהפך למנהיג החמאס והוביל את הטבח של מאות אזרחים ישראליים באינתיפאדה השנייה עד שחוסל בידי ישראל.

צר לי לקבוע ביבי, שדמם של מאות ההרוגים ואלפי הפצועים של האינתיפאדה השנייה מוטל חלקית גם על כתפיך! אל תחזור על השגיאה הזאת שנית – ובגדול!

אמנם, שחרור של השייח' יאסין היה בתקופה שבה עדיין הייתה אשליה (לפחות אצל חלק מהעם), שהסכמי אוסלו מובילים לפיוס ולשלום בינינו לבין שכנינו. אבל היום כולנו מפוכחים הרבה יותר ואנחנו יודעים, שלחמאס אין שום כוונות של פיוס והשלמה. זהו ארגון טרור פנאטי ואכזרי, שמטרתו היחידה היא השמדת ישראל בדרך של אלימות ומלחמה.

איזה תרוץ יכול להיות לך לבגוד בעקרונות שהטפת להם כל השנים, לסטות מהדרך שניסית ללמד את כל העולם, ולהתכחש למורשת המפוארת של אחיך יוני הי"ד, שתמיד כל כך התגאית בה? 

אני מסיים את המכתב באותה קריאה שבה פתחתי:

  ביבי, חזור לעצמך ולעקרונותיך! תכריז רשמית, שאין שום מו"מ עם ארגוני טרור על שחרור מחבלים! תודיע, שאין כניעה לסחטנות של המבקשים להשמיד את ישראל!

פעל נגד הטרור כמו שכתבת והטפת: בכוח, בתקיפות ובאומץ – ותראה שכל העם ילך אחריך.

ואם אינך יכול -  התפטר ולך הביתה, כדי שלא תיזכר לדיראון עולם כמי שהוביל, חלילה, לניצחון הטרור האסלאמי על מדינת ישראל ועל העולם החופשי.

         אוהב ומכבד אותך עד מאוד,

חגי בן-ארצי.