הקפות שניות בשבות עמי
הקפות שניות בשבות עמיפלאש 90

דניאלה וייס, מהפעילות הבולטות למען הקמת מאחזים ביו"ש, מבהירה כי לאור ההכרזה על הקפאת הבנייה היא צופה דווקא תנופת בנייה בתקופה הקרובה, "אין לי ספק שתהיה התעוררות בשטח, עברנו הרבה עוד מאז מנחם בגין שהחליט להתנחל רק באמצעות מחנות צבא, דרך יצחק שמיר שיחד עם מזכיר המדינה ג'יימס בייקר הגבילו את הבנייה לחמש מאות יחידות דיור, ועוד כל מיני צרות וגזירות מימין ומשמאל ולצערנו גם מימין, אבל אנחנו נתגבר על הכול כי זה הטבע שלנו לבנות את ארצנו, נמשיך לבנות בפאתי שכם, בג'נין שהיא עיר גנים ונחדש את היישוב היהודי בכל מקום".

לדבריה הקמת נקודות יהודיות חדשות תימשך, "בנינו בשבות עמי, רמת מגרון ועוד,  ואני שמחה שהרוח החיה ממשיכה לפעם בקרב היהודים בארץ ישראל. הסתכלתי אתמול על בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים, וראיתי אדם שהיה יכול להיות מנהיג והפך לאסקופה נדרסת, הוא נראה כאדם שמקיפים אותו זאבי העולם והוא עומד כמו יהודי קטן ועלוב, נבוך כל כך, ריחמתי עליו בשביל עם ישראל, אבל אם הוא כזה כנראה שהוא לא ראוי להיות מנהיג, הוא עמד שם כאדם חבוט ועלוב. אבל החיוניות של עם ישראל תמשיך".

וויס אומרת כי יש כמה דרכים יצירתיות להיאבק, "אפשר להיאבק בצורות שונות, אנחנו חיים במסגרת של מדינה דמוקרטית, הדמוקרטיה היא רעיון יהודי של "אחרי רבים להטות", אז כדי להוריד את נתניהו מהשלטון צריך להפגין ולמחות. אני קוראת לכולם, צאו מהגטו שלכם, צאו החוצה ותתחילו לבנות, אם אנחנו נצא מתחום המושב שלנו אף אחד לא יוכל לנו, הם רוצים להכניס אותנו למכלאה אסור לתת להם את זה, הם רוצים להכניס אותנו לתוך הקו הכחול ואנחנו צריכים לצאת מתחום המושב ולהתרחק, כולנו, גם אלה שגרים בבית אל, קרני שומרון וקריית ארבע צריכים להמשיך להקים נקודות כמו במצפה אביחי ליד קריית ארבע. אם כולם יצאו ממאתיים היישובים להקים נקודות חדשות אז כל הגזירות של ברק אובמה יסתלקו מהעולם".