ברק ופריאל
ברק ופריאלצילום: פלאש 90
לאחר שנחשף כי שר הביטחון, אהוד ברק העסיק בביתו עובדת זרה מהפיליפינים בניגוד לחוק, מפרסם הבוקר עיתון ידיעות אחרונות כי בימים הקרובים צפויה להיחקר אישתו של שר הביטחון- נילי פריאל.

על פי הפרסום, חוקרי יחידת הסמך לעובדים זרים מתכוונים להזמין את פריאל לחקירה, אך מאחר ומדובר במקרה עדין, בו מעורב לכאורה שר בממשלה, ייתכן כי החוקרים יגיעו בעצמם לדירתם של בני הזוג, בבנייני אקירוב בתל אביב. כרגע עדיין לא ברור האם השר ברק ייחקר גם הוא.

כפי שנחשף השבוע ב"קול ישראל" בביתו של שר הביטחון ברק בתל אביב הועסקה בחודשים האחרונים עובדת מן הפיליפינים שאין לה אישור עבודה. העובדת הזרה סיפרה כי אישתו של השר נילי ברק העסיקה אותה בסיוע להכנת אירועים בביתו של שר הביטחון וכמה פעמים עבדה שם בנקיון.  דווח כי משרד הפנים וגורמי האכיפה הגבירו את הפיקוח על עובדים זרים העובדים בלי אישור.



העובדת הזרה היתה אמורה גם לעבור בדיקה בטחונית משום שעבדה בביתו של שר הביטחון. מלשכתו  של השר ברק נמסר כי האישה עבדה במשק בית באופן מזדמן ובמשרה חלקית וכי אינה מועסקת עוד.
 
עם גילוי הפרשה פנתה התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה לבדוק לעומק את התנהלות השר ברק בעניין העסקת עובדת פיליפינית בביתו. "באם אכן הועסקה העובדת הזרה ללא האישורים הרלוונטיים, הרי שמדובר בהפרה בוטה של הוראות הדין, בוודאי ובוודאי עת מדובר באישיות ציבורית כה בכירה כשר במדינת ישראל", נמסר מהתנועה.